kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۰۸۰
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
معاون یک دستگاه نظارتی:

اطلاعات مربوط به تامین میوه شب عید را به سازمان حمایت نداده‌اند

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: اطلاعات مورد نیاز درخصوص تامین میوه شب عید به دست ما نرسیده است.


مصیب محمدیان شمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بازار میوه شب عید اظهار کرد: تامین بازار میوه شب عید بر عهده وزارت کشاورزی و نظارت و رصد بازار بر عهده اصناف و سازمان ما است.
در این زمینه کارها تفکیک شده و وظایف هر دستگاهی مشخص است. مطابق قانون انتزاع وظایف بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی این موضوع به عهده وزارت جهاد کشاورزی است و وزیر جهاد کشاورزی نیز آن را به سازمان مرکزی تعاون روستایی محول کرده است.
وی درباره نظارت بر این بازار و تخلفاتی که معمولا در ایام پایانی سال با توجه به افزایش تقاضا با آن مواجه می‌شویم نیز اظهار کرد: نظارت در اختیار اصناف است که البته ما نظارت کلی را در این زمینه انجام می‌دهیم و رصد بازار در سطوح بالاتر به عهده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.
محمدیان شمالی ادامه داد: باید اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنیم تا بتوانیم به سردخانه‌ها و آدرس‌هایی که به ما ارائه می‌شود برویم و وضعیت ذخایر و توزیع را بررسی کنیم اما تاکنون طی جلساتی که با مسئولان سازمان تعاون روستایی داشتیم اطلاعات مورد نیاز در خصوص تامین میوه شب عید به دست ما نرسیده است.
براساس این گزارش چندی پیش رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی از خریداری و تامین سیب و پرتقال شب عید بیشتر از سال گذشته خبر داد و گفت که: امسال سخت‌گیری بیشتری برای کنترل قاچاق و پیله‌وری میوه اعمال می‌شود.
به گفته صفایی، امسال در زمینه تولید محصولات کشاورزی به‌ویژه انواع میوه و تره‌بار، سال «آور» محسوب می‌شود و از این نظر چندان نگرانی و دغدغه‌ای برای تنظیم بازار میوه شب عید وجود ندارد، اما با توجه به اینکه دولت خرید و تامین میوه شب عید امسال را به سازمان تعاون روستایی واگذار کرده است، در حال حاضر میوه مورد نیاز شب عید خریداری و تامین شده است.