kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۰۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
اسدالله عسگراولادی:

معیشت مردم با گفتمان درمانی حل نمی‌شود

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: معیشت مردم با گفتمان درمانی حل نمی‌شود.

 

به گزارش فارس، اسدالله عسگراولادی دیروز در یازدهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به نکاتی در مورد لایحه بودجه سال 95 اشاره کرد و گفت: هشدار می‌دهم که اگر قانون مالیات به شکل فعلی اجرا شود، این لایحه مالیاتی فرار سرمایه را تشدید می‌کند، چون در این لایحه اجازه داده شده که حساب‌های شخصی افراد بررسی شود که پول از کجا آمده و به کجا می‌رود و باید موادی از این قانون اصلاح شود.
عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران همچنین در مورد نرخ ارز اضافه کرد: نرخ ارز شمشیر دولبه است که نرخ مبادله‌ای فعلا 3018 تومان و بازار آزاد 3550 تا 3600 تومان است و وقتی می‌گوییم ارز تک‌ نرخی، باید ببینیم کدام نرخ را قرار است به کدام نرخ برسانیم.
وی با بیان اینکه اگر نرخ ارز در تک نرخی شدن به 3 هزار تومان کاهش یابد، باید فاتحه صادرات را خواند و افزود:‌ در عین حال صادرات را باید  از محل درآمدزایی در این حالت حذف کنیم و پتروشیمی‌ها هم تعطیل می‌شود، یا اگر ارز به نرخ 3600 تومان رسیده و در این حالت تک نرخی شود نیز تبعات خاص خود را دارد.
به گفته عسگراولادی اکنون صادرکنندگان نمی‌دانند که برای سال آینده و انجام صادرات بر مبنای چه نرخی برنامه‌ریزی کنند.
وی در مورد پیش‌بینی دولت از محل درآمدها برای بودجه سال 95 گفت: همه ما اعتقاد داریم که این درآمدها قابل وصول نیست و باید گفت بیش از 60 درصد درآمدها محقق نمی‌شود.
انتقاد دیگر عسگراولادی به پیش‌بینی دولت از وصول مالیات بود و در این مورد اظهار داشت: سال 94 سال فاجعه اقتصادی بود و درآمدی در این سال ایجاد نشده که بخواهند مالیاتش را بگیرند و آیا قرار است با این وضع بازاریان کرکره‌هایشان را پایین بکشند و در خانه‌هایشان بنشینند؟
عسگراولادی تصریح کرد: دولت باید با مردم صادق‌تر باشد، چرا که معیشت مردم به شدت زیر سوال است و تا به حال سعی کرده‌ایم با گفتمان درمانی مسائل را حل کنیم، اما این هم تا حدی جواب می‌دهد.
وی هشدار داد که با این وضع در نیمه دوم سال آینده با کسری فاحشی از تراز بودجه مواجه خواهیم شد.