kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷

اختصاص 12 هزار میلیارد ریال برای شبکه‌های آبیاری دهلران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام از هزینه اعتباری بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال در شبکه‌های فرعی آبیاری عین خوش، فکه و دشت عباس دهلران‌خبر داد.


سید اسکندر صیدایی با اشاره به جایگاه ویژه شهرستان دهلران در استان ایلام  بسترهای توسعه‌ای، منابع آب و خاک و اراضی مستعد کشاورزی و سرمایه‌های انسانی این شهرستان مرزی گفت: با توجه به این موضوعات باید برنامه‌ریزی مناسبی در جهت توسعه بیشتر شهرستان انجام شود.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های دولت در شبکه‌های عین خوش، فکه و دشت عباس افزود: بیش 12 هزار میلیارد ریال در این بخش به کار گرفته شده و شبکه‌های اصلی منابع آب شهرستان تکمیل شده که منجر به تحول کشاورزی منطقه می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام یادآور شد: جهاد کشاورزی نیز در شبکه‌های 2 و ۳ و ۴ فعالیت خود را در فاز‌های مختلف پروژه‌های این شهرستان و آبرسانی به اراضی در حال اجرا دارد.
صیدایی ابراز امیدواری کرد با تزریق منابع مالی خوبی که در سطح ملی و استانی برای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده شاهد عملیاتی شدن و اثرگذاری این پروژ‌ه‌ها در شهرستان و استان باشیم.وی به طرح احیای 50 هزار هکتار دشت‌های عباس، عین خوش و فکه در دهلران اشاره و تاکید کرد: این طرح نقش مهمی در اشتغال، درآمد‌زایی، افزایش تولید و توسعه پایدار در منطقه دارد که پیگیری می‌شود تا منابع ملی و استانی این پروژه‌ها نیز افزایش یابد.رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این بازدید گفت: در راستای اجرای فعالیت‌های آب و خاک دولت در شهرستان دهلران با توجه به ظرفیت‌های آن سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام داده است.عبدالرضا بازدار افزود: شهرستان مرزی دهلران تنها شهرستانی است که از 2 پروژه ملی تامین اعتبار می‌شود. وی اضافه کرد: برای 60 هزار هکتار شبکه‌های فرعی این شهرستان اعتباری بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال هزینه می‌شود.