kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶

کوتاه از دهه فجر


اجرای 2 هزار و 345 طرح
تبریز- خبرنگار کیهان: به مناسبت فرارسیدن دهه فجر به 124 روستای آذربایجان شرقی گازرسانی شد و برای این پروژه گازرسانی 165 میلیارد ریال هزینه شده است. همچنین 124 پروژه برق در همین استان با هزینه‌ای بالغ بر 197 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی هم گفت: در دهه فجر 9 هزار و 864 خانه روستایی و شهری با اعتبار 4 میلیارد و 80 هزار میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.
قربان محمدی افزود: طرح هادی نیز در 22 روستا در مرحله اجرایی قرار گرفت. به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در دهه فجر 2 هزار و 345 طرح در مناطق شهری و روستایی آذربایجان شرقی به مرحله اجرا درآمده است.

فعالیت دوباره 4 کارخانه
زاهدان- خبرنگار کیهان: استاندار سیستان و بلوچستان در دهه فجر درباره اقدامات دولت برای ایجاد اشتغال در منطقه گفت: در حال حاضر 1700 نفر جوان در کارگاه راه‌آهن چابهار به ایرانشهر مشغول به‌کار شده‌اند و در سال جاری 3009 نفر در آموزش و پرورش استان جذب شده‌اند.
اوسط هاشمی افزود: تعدادی از کارخانه‌های بسته‌بندی و سردخانه که تعطیل شده بودند مجددا فعال شدند. 4 پروژه پتروشیمی برای استان مجوز گرفته‌ایم که یکی کلنگ‌زنی شده است و هم‌اکنون تعداد زیادی در سایت پتروشیمی و فولاد چابهار مشغول به‌کار شده‌اند.
وی درباره فعالیت بازارچه‌های مرزی گفت: این بازارچه‌ها در هر جایی که زمینه وجود داشته است فعال شده‌اند به طوری که ماهانه 25 هزار تن گوشت مورد نیاز کشور از طریق همین بازارچه‌های مرزی وارد می‌شود.

راه‌اندازی قطار گردشگری
آق‌قلا- خبرنگار کیهان: همزمان با فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و به منظور معرفی جذابیت‌های تاریخی و گردشگری استان گلستان و جذب گردشگران و مسافران داخلی و خارجی قطار گردشگری گرگان، اینچه‌برون راه‌اندازی شد. مدیر کل راه‌آهن شمال شرق 2 به بیان ویژگی‌های قطار گردشگری پرداخت و اظهار داشت: قطارهای گردشگری نوع دیگری از کاربرد قطارهاست که برای جابه‌جایی مسافران و بازدیدکنندگان از مناطق طبیعی و اماکن باستانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
محمدرضا قربانی افزود: این قطار مسافربری دارای چهار واگن با مجموع ظرفیت 336 نفر است که به صورت روزانه در مسیر گرگان تا مرز اینچه‌برون به جابه‌جایی مسافر می‌پردازد.

بهره‌برداری از 20 طرح کشاورزی
شهرکرد- خبرنگار کیهان: به مناسبت بهره‌برداری از 20 طرح در بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جمع خبرنگاران گفت: برای اجرای این طرح‌ها مبلغ 184 میلیارد ریال اعتبار پرداخت و زمینه اشتغال 183 نفر فراهم شده است.
ذبیح‌الله غریب این طرح‌ها را شامل آب و خاک و امور فنی و مهندسی، بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، شیلات و امور آبزیان و ساختمان‌های اداری اعلام کرد.

بهره‌برداری از 82 طرح
اردبیل- خبرنگار کیهان: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران 51 طرح کشاورزی در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره‌برداری رسید. به منظور اجرایی شدن این طرح‌ها760 میلیارد ریال هزینه شده است. همچنین با حضور مسئولان استان 31 طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی در شهر کوثر اردبیل با اعتباری افزون بر 97 میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

افتتاح پل هلیله‌رو
جاسک- خبرنگار کیهان: پل هلیله‌رو با 4 دهانه 15 متری با صرف اعتباری افزون بر 80 میلیارد ریال، 8 طرح روستایی در حوزه‌های انرژی، آموزشی و مخابرات با هزینه‌ای بالغ بر 34 میلیارد و 693 میلیون ریال، ساختمان حوزه علمیه مهدیه با 775 مترمربع فضای آموزشی و یک هزار و 457 مترمربع خوابگاه و 3 دبستان یک کلاسه روستایی با اعتباری بالغ بر 106 میلیارد تومان در جاسک مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

واگذاری 10 هزار واحد مسکن مهر
اصفهان- خبرنگار کیهان: بهره‌برداری از 10 هزار واحد مسکن مهر در استان اصفهان زورخانه مولا علی(ع) در منطقه 3 شهر اصفهان با هزینه‌ای افزون بر 5 میلیارد ریال، 90 پروژه راهسازی و یک بیمارستان 158 پروژه کشاورزی از جمله طرح‌هایی بود که در دهه فجر در استان اصفهان به بهره‌برداری رسیدند. همچنین 22 پروژه عمرانی خدماتی، ورزشی در شاهین‌شهر با اعتباری بالغ بر 185 میلیارد ریال افتتاح شدند.

افتتاح 532 پروژه توزیع برق استان زنجان
زنجان- خبرنگار کیهان: همزمان با آغاز سی‌و هشتمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی‌ایران، 532 پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در قالب 89 طرح بزرگ اعم از طرح‌های تامین برق مراکز بهداشتی، درمانی، آموزشی، کشاورزی، صنعتی، مجتمع‌های مسکونی و همچنین افتتاح پروژه ساختمان‌های اداری- رفاهی، کاهش تلفات انرژی، روشنایی معابر و نیز اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های توزیع برق استان با اعتباری بیش از 101 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
همچنین در حوزه آب و فاضلاب شهری 4 طرح مورد بهره‌بردرای و کلنگ‌زنی قرار گرفت و 14 پروژه آبرسانی به روستاها با اعتباری افزون بر 25 میلیارد و 610 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از سیستم جدید فاضلاب بیمارستان رازی
اهواز- خبرنگار کیهان: مدیر بیمارستان رازی اهواز از بهره‌برداری سیستم جدید فاضلاب این مرکز آموزشی درمانی با اعتباری بالغ بر 850 میلیون ریال در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی‌خبر داد.«سلیمان کمایی» اعتبار این پروژه را بالغ بر 850 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات عمده بیمارستان رازی، سیستم فرسوده فاضلاب این مرکز درمانی بود که به دلیل فرسودگی و عمر بالای 70 سال، جوابگوی تخلیه فاضلاب بیمارستان نبود و مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده بود. وی تصریح کرد: نصب حوضچه‌های دانه‌گیر در ابتدای خطوط اصلی به منظور جلوگیری از ورود شن و ماسه و سایر وسایل فلزی و سنگین به داخل خطوط فاضلاب، نصب شبکه سیمی‌ریز در انتهای خطوط فاضلاب و محل تقاطع خطوط اصلی به منظور جلوگیری از تردد موش‌ها به داخل خطوط فاضلاب از مهمترین نکاتی است که در ساخت سیستم جدید فاضلاب، اعمال شده است.

افتتاح 213 طرح
اراک- خبرنگار کیهان: 75 طرح عمرانی، خدماتی، ورزشی در ساوه با اعتباری افزون بر 50 میلیارد تومان، 45 طرح عمرانی، خدماتی، کشاورزی با صرف هزینه‌ای بالغ بر 7 میلیارد تومان، 48 طرح عمرانی، کشاورزی با اعتباری افزون بر 8 میلیارد تومان و 45 طرح دیگر در شهر فراهان با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان در استان مرکزی به بهره‌برداری رسیدند در ایام دهه فجر ساختمان جدید بخش تخصصی اطفال در بیمارستان امیرکبیر اراک افتتاح شد. این ساختمان در 4 طبقه با هزینه ای افزون بر 50 میلیارد ریال ساخته شده است.

افتتاح 4 طرح در حوزه پزشکی
کرمانشاه- خبرنگار کیهان: با حضور استاندار کرمانشاه 4 طرح مربوط به حوزه علوم پزشکی با اعتباری بیش از 85 میلیارد ریال افتتاح شد.
طرح‌های مرکز مهارت‌های بالینی مرحوم دکتر صادقی به‌عنوان بزرگترین مرکز غرب کشور با اعتبار 30 میلیارد ریال، بخش سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام خمینی(ره)، مجموعه اتاق‌های عمل مدرن بیمارستان معتضدی به‌عنوان مجهزترین اتاق‌های عمل غرب کشور، بخش‌های نوسازی شده و بزرگترین مرکز روان زنان غرب کشور بیمارستان فارابی و بخش آی‌سی‌یو 14 تختی بیمارستان امام رضا(ع) از جمله طرح‌هایی بود که توسط استاندار کرمانشاه افتتاح شدند.

587 طرح مورد استفاده قرار گرفت
همدان- خبرنگار کیهان: همزمان با سی‌و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد 587 طرح و پروژه عمرانی و خدماتی‌ در استان همدان به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود. تبار معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان در این خصوص، اظهار داشت: برای اجرا و یا آغاز عملیات طرح‌های مزبور، اعتباری بالغ بر 4 هزار و 200 میلیارد ریال هزینه و یا پیش‌بینی شده است.
محمدابراهیم الهی افزود: از این تعداد، 514 طرح عمرانی و خدماتی با صرف افزون بر 3 هزار و 510 میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری رسید که در بخش‌های مختلف امور زیربنایی، خدماتی، شهری و روستایی، گازرسانی، برق‌رسانی، امور تولیدی، صنعت، کشاورزی، فرهنگی، ورزشی، بهداشت و درمان و آموزشی به اجرا درآمده است.