kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶

مبتکر نجف‌آبادی پودر شوینده گیاهی تولید کرد

مبتکر جوان نجف‌آبادی نخستین بار پودر شوینده صددرصد گیاهی تولید کرد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سارا پارسا گفت: این پودر با ترکیب پنج گیاه خوراکی تولید شده و بدون هیچ‌گونه عوارض زیست محیطی و بهداشتی قابل استفاده برای شستشوی لباس، ظرف، بدن و حتی محیط منزل است.
این مبتکر نجف‌آبادی که دانشجوی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد است افزود: پودر شوینده گیاهی با ترکیب سبزی و صیفی ساخته شده که پس از شست‌وشو پساب آن کود مغذی برای گیاهان و فضای سبز است.
وی نبود نمونه مشابه این پودر شوینده، نداشتن محدودیت زمانی مصرف، حذف عوارض پوستی و تنفسی برای مصرف‌کنندگان به ویژه کودکان را از ویژگی‌های این اختراع برشمرد و گفت: پودر تهیه شده رنگی سفید و قرمز دارد و به لحاظ تولید و میزان بسیار مقرون به صرفه است به‌گونه‌ای که 40 گرم آن امکان یک شست‌وشوی کامل و موثر را برای هفت کیلوگرم لباس کثیف فراهم می‌کند و مانع ایجاد الکتریسیته ساکن در لباس‌ها می‌شود.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح در مدت سه سال بیش از 5 میلیون ریال هزینه شده است افزود: با تولید انبوه این محصول هر کیلوگرم پودر شوینده گیاهی حدود 70 هزار ریال در بازار عرضه خواهد شد. این طرح پس از تایید در معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان و طی مراحل آزمایشگاهی در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی ثبت شد.