kayhan.ir

کد خبر: ۶۸۰۴۵
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵

آغاز ساخت بزرگترین شهرک‌ ماهیان زینتی کشور در محلات

عملیات اجرایی ساخت بزرگ‌ترین شهرک ماهیان زینتی کشور با حضور استاندار مرکزی، در شهرستان محلات از توابع این استان آغاز شد.


رئيس ایستگاه ملی تحقیقات ماهیان زینتی محلات افزود: این شهرک در کنار دهکده گل و گیاه محلات در گستره 13 هکتار با 5/5 هکتار فضای کارگاهی و پرورش ماهیان زینتی ساخته می‌شود.
مهدی رضایی افزود: ظرفیت اسمی این شهرک سالانه 10 میلیون قطعه است که در 21 واحد پرورشی تولید می‌شود و با راه‌اندازی واحدهای پرورشی آن، برای بیش از 200 نفر اشتغال مستقیم فراهم خواهد شد.
وی گفت: در کنار این شهرک استخر تفریحی، ساختمان اداری، آزمایشگاه، سالن قرنطینه، باغ پرندگان، مسجد، ساختمان آموزش و آکواریوم عمومی برای ایجاد یک منطقه تفریحی- گردشگری پیش‌بینی شده است.
رضایی ادامه داد: برای اجرای پروژه شهرک ماهیان زینتی در محلات 10 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که در مرحله نخست از ماده 180 قانون بودجه، چهار میلیارد ریال به آن تخصیص یافته است.
محلات رتبه اول در تنوع گونه‌های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد، صادرات سالانه 700 هزار دلار ماهی زینتی از محلات نشان از استعداد این شهرستان در تولید و صادرات غیرنفتی دارد.