kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲

کوتاه از انتخابات



برگزاری هشتمین جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان
هشتمین جلسه شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان با حضور اعضای این شورا و آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شد.در این جلسه بحث و تبادل‌نظرهای مختلفی پیرامون نهایی کردن لیست اصولگرایان در انتخابات مجلس در تهران صورت گرفت.
بر اساس تصمیم اعضا قرار شد تا بررسی‌ها برای نهایی شدن لیست تهران در جلسات بعدی پیگیری شود. بنابر این گزارش، براساس آخرین شنیده‌ها شورای مرکزی ائتلاف تاکنون به لیستی 40 نفره از داوطلبان اصولگرا رسیده و قرار است از میان این افراد، لیست اصولگرایان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران نهایی شود. همچنین غلامعلی حدادعادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان از مشخص‌شدن 80 درصد لیست اصولگرایان تهران خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم ظرف یکی دو روز آینده کارها انجام شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا لیست تهران در حال حاضر به 56 نفر رسیده است، گفت: شاید از این تعداد کمتر باشد.

فرآیند قانونی همانی است که  شورای نگهبان طی می‌کند
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به فرآیند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس تاکید کرد که فرآیند قانونی همانی است که شورای نگهبان طی می‌کند. حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با تسنیم، با تاکید بر اینکه همه نامزدها باید به قانون پایبند باشند، گفت: فرایند قانونی همانی است که شورای نگهبان طی می‌کند، بنابراین اگر کسانی بخواهند با «جرزنی سیاسی» ارتقا پیدا کنند حوادث فتنه 88 مجددا تکرار می‌شود. وی در پاسخ به این سئوال که چرا در جریان اصلاحات با وجود تعداد بیشتر نامزدهای احراز صلاحیت شده نسبت به ردصلاحیت شده، برخی از آنها به دنبال مظلوم‌نمایی هستند؟ خاطرنشان کرد: بله، تعداد کسانی که در این عرصه به میدان آمدند بیشتر بود، از طرفی شعار مظلومیت تحریک‌کننده است و آنها می‌خواهند با این وسیله هواداران خود را بسیج کنند.

ترکیب اکثریت مجلس آینده اصول‌گراست
دبیرکل حزب موتلفه پیش‌بینی کرد که در صورت ائتلاف اصول‌گرایان در انتخابات آتی، ترکیب اکثریت آن اصول‌گرا خواهد بود. محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره معیارها و شاخص‌های انتخاب افراد در لیست نهایی اصول‌گرایان در انتخابات مجلس دهم، گفت: لیست نهایی اصول‌گرایان در روزهای آینده  براساس 10 معیار و شاخص اصلی نهایی می‌شود. وی با پیش‌بینی ترکیب مجلس پیش‌ رو اعلام کرد: اگر اصول‌گرایان در کل کشور ائتلاف کنند، ترکیب اکثریت مجلس آینده اصول‌گراست.

ابلاغ برنامه‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان به حوزه‌های انتخابیه
مسئول روابط عمومی شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان از ابلاغ برنامه جامع انتخاباتی اصلاح‌طلبان به حوزه‌های انتخابیه خبر داد. الهام فخاری مسئول روابط عمومی شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان اظهار داشت: در آخرین جلسه این شورا با حضور اعضا و به ریاست محمدرضا عارف برگزار شد، گزارش پیگیری مسئله ردصلاحیت نامزدهای انتخاباتی و وضعیت استان‌ها به تفکیک حوزه‌های انتخابیه مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: پیرو تصویب شاخص‌های ارزیابی کاندیداها و منشور انتخاباتی اصلاح‌طلبان در ماه گذشته، فرم ارزیابی «فام» (فرم ارزیابی مجلس) به شورای اصلاح‌طلبان استان‌ها ابلاغ شد. مسئول روابط عمومی شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، یادآور شد: برنامه تفصیلی انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای مجلس دهم با نام «برجا» (برنامه جامع انتخاباتی اصلاح‌طلبان) که در جلسه هفته گذشته مصوب شده بود به حوزه‌های انتخابیه و برای بهره‌گیری نامزدهای انتخاباتی اصلاح‌طلب ارسال شد.

احمدی‌نژاد حامی هیچ یک از نامزدهای انتخابات نیست
دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: احمدی‌نژاد حامی هیچ یک از نامزدهای انتخابات نیست. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: ضمن احترام به همه کسانی که برای خدمت صادقانه به ملت شریف ایران اعلام آمادگی کرده‌اند بر این نکته تصریح می‌کند که دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور محترم سابق، هیچ توصیه و نظری مبنی بر تایید یا حمایت از نامزدهای محترم و فهرست‌های انتخاباتی نداشته و نخواهد داشت.