kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی‌(ره) به میهن اسلامی

جشن‌های سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب آغاز شد

مراسم رسمی آغاز جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی روز گذشته همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی با حضور اقشار مختلف مردم در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.


مراسم رسمی آغاز جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی‌(ره) به میهن اسلامی راس ساعت 9 و 33 دقیقه صبح  دیروز 12 بهمن ماه با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان لشکری و کشوری در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
در این مراسم آئین استقبال از ورود تاریخی حضرت امام با برپایی برنامه نمایش گروهی و اجرای سیستم صوتی و تصویری با جلوه‌های ویژه هنری و اجرای سرودهای انقلابی انجام شد.
بنابراین گزارش، در این مراسم آئین‌ گل‌افشانی ضریح مطهر توسط گروه ویژه هنری اجرا شد.
یکی دیگر از برنامه‌های ویژه یوم‌الله 12 بهمن، اجرای برنامه در محل تاریخی جلوس حضرت امام خمینی‌(ره) یعنی محلی که امام عظیم‌الشان پس از ورود به میهن اسلامی در سال 57 به بهشت‌زهرا آمدند و در آن جایگاه سخنرانی تاریخی خود را با حضور اقشار مختلف مردم اجرا کردند، که در این مراسم محسن رفیق‌دوست به سخنرانی پرداخت.
خط امام ایستادگی در برابر نفوذ بیگانگان است
به گزارش فارس، در ادامه حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور طی سخنانی در مراسم بزرگداشت یوم‌الله دوازدهم  بهمن ‌ماه در حرم مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حیات انسانی و طیبه در کشور، در پرتو آموخته‌های امام خمینی(ره) تقویت شده است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) آموزه‌هایش را براساس متن اسلام ناب محمدی و حاکمیت مبتنی بر اجتهاد به دست آورده بود و با ارائه فلسفه سیاسی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی در برابر فلسفه سیاسی لیبرال‌ دموکراسی غرب قرار گرفت.
وی با اشاره به آغاز دهه فجر، این ایام را یادبود حیات مجدد و دوباره ملت بزرگ ایران به برکت انقلاب اسلامی دانست و گفت: بیداری ایجاد شده در جهان اسلام از فلسفه سیاسی امام و شاخص‌های مکتب سیاسی ایشان نشأت می‌گیرد که اولین شاخصه آن نیز دلدادگی به خدا، اخلاص و در جایگاه عبودیت قرار داشتن است.
رئیسی افزود: امروز احساس می‌کنیم آنچه که دیروز از گلوی امام خمینی‌(ره) می‌شنیدیم، از گلوی رهبری می‌شنویم و آنچه را که خمینی کبیر فریاد می‌زد را امروز خامنه‌ای بزرگ فریاد می‌زند.
وی ادامه داد: نظام مبتنی بر دین ما با گذشت 36 سال از عمرش، هر ساله یک انتخابات برگزار کرده است و همه ارکان این نظام نیز مبتنی بر انتخابات هستند.
رئیسی خاطر نشان کرد: امروز امتداد راهبردی جمهوری اسلامی تا قلب آفریقا ادامه دارد و هر کس که براساس ارزش‌های الهی و مبتنی بر استقلال و آزادی حرکت کند در امتداد راهبردی نظام اسلامی ما قرار دارد.
دادستان کل کشور تصریح کرد: امتداد دشمنان ما در منطقه آل سعود هستند و این رژیم دست‌ساخته انگلیسی‌ها و استکبار جهانی است و همچون آنها عمل می‌کند.
وی پاسداری از ارزش‌های الهی و اسلامی را پنجمین شاخصه مکتب سیاسی امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: ولایت فقیه در جایگاه مهندسی نظام قرار دارد و سمت و سوی نظام را مشخص می‌کند و حرکت کلی نظام را در جهت آرمان‌ها و اهداف مقدسش به پیش می‌برد.
دادستان کل کشور در ادامه خط امام را خط دلگرمی به خدا و ایستادگی در برابر نفوذ بیگانگان توصیف کرد و اظهار داشت: امروز همچنان مبارزه با فقر، فساد و تبعید سرلوحه برنامه نظام جمهوری اسلامی است و نباید در مقابل برخی لبخندها نیز ذوق‌زده شد و باید در برخورد با دشمن با صلابت عمل کرد.
قرائت پیام خانواده معظم شهدا در حرم امام
در ادامه مراسم یوم‌الله 12 بهمن، همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد به قرائت پیام خانواده معظم شهدا در حرم امام(ره) پرداخت.
در ابتدای این پیام آمده است، خورشید پرفروغی که راه و رسمش، روشنایی بخش مسیر حقیقت هستی و شکننده کنگره 2500 ساله سلطنت شاهنشاهی بود، محبتش سراسر ایران را به سیل خروشانی از جمعیت مبدل ساخت تا پیر و جوان با حضور در خیابان‌های به تسخیر توپ و تانک در آمده، فریاد مرگ بر شاه را در مکتب امام و مدرسه‌ای به وسعت ایران، تمرین کنند.
در ادامه این پیام اضافه شده است، اما ما، بار دیگر عهد می‌بندیم که نگذاریم خودفروختگانی که قبله آمالشان غرب و امیدشان گشودن روزنه برای نفوذ  استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست، خون شهیدان و تلاش دانشمندان راه استقلال و آزادی را پایمال نمایند.
در بخش پایانی این پیام تاکید شده است ،بار دیگر عهد و میثاق می‌بندیم که با اطاعت کامل از منویات و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتیبانی همه جانبه از ولایت فقیه، پاسدار میراث گرانبهایت که نظام مقدس جمهوری اسلامی است، باشیم.