kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۲۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸

توضیحات وزارت نیرو درباره خبر انتقال آب خزر


درپی درج مطلبی در روزنامه مورخ 94/11/9 تحت عنوان «اذعان دولتمردان روحانی به صحت طرح دولت قبلی درباره انتقال آب خزر» وزارت نیرو توضیحاتی ارسال کرده که ذیلا از نظر خوانندگان می‌گذرد:
1- طرح‌های وزارت نیرو براساس رویکرد‌های سیاسی شکل نمی‌گیرند و مبانی آن فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی است. لذا هیچ یک از طرح‌های تامین آب و برق دارای وابستگی به جناح و یا دوره خاصی از دولت نیست.
2- طرح‌هایی که با مشارکت مردم انجام شده‌اند و بار مالی بر بودجه‌های سنواتی دولت تحمیل نمی‌نمایند از اولویت بیشتری برخوردار بوده و صدور مجوزهای آنها که در اختیار وزارت نیرو می‌باشد، سهل‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.
3- طرح «انتقال آب دریای‌ خزر به استان سمنان» طرحی است که تامین مالی آن توسط بخش غیردولتی صورت می‌گیرد و مجوز زیست‌محیطی طرح نیز باید توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست صادر شود. این طرح تاکنون مجوزهای لازم زیست‌محیطی و تامین مالی را دریافت نکرده است و امید است که به زودی مجوزهای لازم صادر شود.
4- در دو سال پایانی دولت دهم نیز این طرح مطرح بوده و لذا تغییر دولت‌ها به آن معنی نیست که مدیران و کارشناسان نظراتشان تغییر نماید.