kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
بر اساس انعقاد قرارداد با ایتالیا

هواپیمای سبک و فوق سبک در یزد تولید می‌شود

عضو یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان یزد از انعقاد قرارداد انتقال دانش فنی ساخت هواپیما از ایتالیا به یزد خبر داد.


به گزارش فارس از یزد، سیدعبدالرضا حسینی‌نسب در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر یزدی با استاندار یزد گفت: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به ایتالیا قرارداد انتقال دانش فنی ساخت و تولید هواپیماهای آموزشی با استان یزد منعقد شد.
وی با اشاره به دریافت مجوز ساخت و تولید هواپیما در یزد از وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: با توجه به تحریم‌هایی که شدیم به سمت تولید قطعات هواپیما رفتیم و توانستیم برخی از قطعات را بومی‌سازی کنیم.
وی اظهار داشت: در روند مذاکرات با کشورهای غربی و نتیجه رسیدن برجام، مکاتباتی با شرکت tecnam به عنوان سازنده هواپیما داشتیم و موفق به عقد قرارداد 60 میلیون یورویی در زمینه انتقال دانش فنی ساخت هواپیمای سبک و فوق سبک شدیم.
وی با بیان اینکه این رویداد برای نخستین‌بار در خاورمیانه اتفاق افتاده است گفت: انعقاد این قرارداد در سفر اخیر رئیس‌جمهور به ایتالیا انجام شد و بر اساس آن می‌توانیم هواپیماهای دو تا 12 نفره را از صفر تا 100 در استان یزد تولید کنیم.
حسینی‌نسب بیان داشت: فاز نخست این قرارداد با مبلغ 30 میلیون یورو با حضور رئیس‌جمهور به امضا رسید که ظرف مدت 24 ماه منجر به تولید هواپیمای تک‌موتوره و دوموتوره خواهد شد.
وی افزود: بر اساس این قرارداد تعداد 10 نفر از متخصصان را برای کسب آموزش‌های اولیه به اروپا اعزام می‌کنیم تا بر اساس قرارداد بتوانند دانش ساخت قطعات هواپیمایی را فرا بگیرند.
وی از اخذ مجوز صادرات و فروش هواپیماهای تولیدی در منطقه خاورمیانه خبر داد.