kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۳۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴

جنگنده‌های ائتلاف سعودی دیوانه‌وار یمن را بمباران کردند

یک روز پس از ضربه مهلک انقلابیون یمن به متجاوزان نظامی که به هلاکت فرمانده جدید بلک واتر و 200 نظامی آمریکایی منجر شد خبر رسیده که سعودی‌ها با بمباران دیوانه‌وار کارخانه‌ها، مدارس، مساجد، زمین‌های کشاورزی و دامداری، از مردم یمن انتقام گرفتند.

 سرویس خارجی -

جنگ ائتلاف سعودی علیه مردم یمن  طولانی شده و این مسئله سعودی‌ها  را به شدت عصبانی کرده است. عربستان که به مدد دلارهای نفتی صاحب زرادخانه‌های تسلیحاتی بزرگی است نه تنها نتوانسته طی  ده ماه‌ گذشته بر مردم بی‌دفاع و فقیر یمن غلبه کند بلکه شکست‌های سختی نیز در این مسیر متحمل شده است. رونمایی انصارالله یمن از موشک‌های بالستیک در ماه‌های اخیر وضعیت میدان نبرد را به شکل محسوسی تغییر داده است. در این مرحله از نبرد که می‌توان آن را «نبرد موشک ها» نامید تاکنون بیش از چهار بار مواضع تحت اشغال سعودی‌ها توسط موشک‌های توشکا مورد هدف قرار گرفته که تلفات سختی بر متجاوزان تحمیل کرده است. در آخرین ضربه هولناک انقلابیون، روز یکشنبه شلیک یک فروند موشک توشکا به پایگاه هوایی «العند» در استان «لحج» باعث هلاکت فرمانده جدید نیروهای بلک واتر و 200 نظامی مزدور شد. این ضربه آنچنان شدید بود که جنگنده‌های سعودی در واکنش به آن به صورت دیوانه وار اماکن غیرنظامی را مورد حمله قرار دادند. جنگنده‌های متجاوزان 24 ساعت پس از این شکست،  علاوه بر بمباران خانه‌های مردم یمن، حمله‌های خود را بر تخریب صنایع تولیدی پایتخت متمرکز کردند.
 به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا) جنگنده‌های ائتلاف روز یکشنبه حتی، به کارخانه‌های تولید شیرخشک و دستمال کاغذی هم رحم نکردند. در این حملات تعدادی از منازل شهروندان در نزدیکی این دو کارخانه نیز تخریب شد.  «کارخانه الکبوس، کلاس‌ها و سالن‌های درس دانشگاه ملکه اروی، منطقه گردشگری «فرح لند» و دو منطقه «حده» و «النهدین» ازدیگر هدف‌های جنگنده‌های متجاوز سعودی در روز یکشنبه بود. ساختمان‌های دولتی منطقه «سنحان»، زمین‌های زراعی و دامداری‌های استان صنعا نیز برای چندمین بار بمباران شدند. جنگنده‌های عربستان دیروز در 20 نوبت منطقه «جدعان»، «جوف» و «فرضه نهم» در استان جوف یمن را بمباران کردند. دیروز همچنین در ادامه حملات به استان تعز، نیروگاه برقی شهرستان «مخا» هم هدف قرار گرفت که باعث تخریب انبار اصلی سوخت این نیروگاه شد. این در حالی است که «احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف سعودی - آمریکایی علیه یمن با اعتراف به جنایت عربستان علیه غیرنظامیان یمنی گفت: بمباران غیرنظامیان یمنی با جنگنده‌های عربستانی و شمار زیاد کشته‌های ناشی از آن، امری ناخواسته است. در واکنش به این اظهارات، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته انقلابی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد:  «متجاوزان وحشی (آل سعود) هیچ قانونی ندارند و حقوق دیگران را هرگز رعایت نخواهند کرد، زیرا از ابتدا ناقض قوانین بوده‌اند.»
جزئیات بیشتر از حمله به پایگاه العند
با گذشت یک روز از حمله موفقیت‌آمیز انصارالله به پایگاه العند، جزئیات جدیدی در این مورد منتشر شده است.  روزنامه الاخبار لبنان به  نقل منابع امنیتی یمنی در این مورد اعلام کرد،  براساس آمار اولیه، بیش از 200 نفر در حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به پایگاه العند به هلاکت رسیده‌اند که بیش از 30 نفر از آنها از ماموران شرکت آمریکایی «بلک واتر» و 30 نفر دیگر نیز از خلبانان مزدور اروپایی و آمریکایی و انگلیسی هستند. این آمار حاکی است، نزدیک به 65 نیروی سودانی و 33 مزدور حرفه‌ای اریتره‌ای و اتیوپیایی نیز از جمله این 200 نفر هستند. سایر کشته‌ها نیز از نیروهای کشورهای عرب خلیج فارس به ویژه امارات هستند. براساس این آمار، نزدیک به 23 دستگاه تانک به همراه یک دستگاه خودروی مخابراتی بسیار پیشرفته منهدم و نزدیک به 41 خودروی مدرن مجهز به تیربار نیز  بر اثر انفجار انبار موشک‌ها از بین رفته و حدود 12 فروند هلی‌کوپتر آپاچی و 9 فروند هواپیمای تایفون منهدم شده است.