kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳

تروریست‌های بوکوحرام در نیجریه 86 نفر را زنده زنده سوزاندند!

تروریست‌های «بوکوحرام» در جریان حمله به منطقه‌ای در شمال شرقی نیجریه، بیش از 86 غیرنظامی، از جمله شمار زیادی زن و کودک را زنده زنده در آتش سوزاندند.


تروریست‌های بوکوحرام که از جانب وهابی‌های سعودی حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند، بار دیگر در نیجریه جنایت وحشتناکی را رقم زدند.
 به گزارش تسنیم، روز شنبه عناصر این گروه تروریستی سوار بر خودرو و موتورسیکلت، وارد منطقه‌ای در مجاورت شهر «مایدوگوری» شمال شرقی نیجریه شدند و منازل مردم را با پرتاب بمب‌های آتش‌زا، به آتش کشیدند. این آتش‌سوزی گسترده مرگ دست‌کم 86 نفر را در پی داشت. شمار زیادی از این قربانیان، کودکان هستند. در این منطقه دو اردوگاه آوارگان قرار دارد.عملیات تروریستی فوق، سومین حمله خونین و بزرگ بوکوحرام طی روزهای اخیر در نیجریه است.  شورش شش ساله بوکوحرام تاکنون جان ده‌ها هزار تن را گرفته است و حدود دو میلیون تن نیز آواره شده‌اند.
«محمدو بوهاری» رئیس‌جمهوری نیجریه، با وعده توقف شورش بوکوحرام، در فروردین گذشته (مارس) به قدرت رسید. اما از آن زمان تاکنون حدود 1000 نفر بر اثر حملات بوکوحرام، جان خود را از دست داده‌اند.
در نیجریه جریان‌های وهابی فعال هستند و بوکوحرام که از لحاظ سازمانی، شاخه‌ای از «القاعده» به شمار می‌رود، از لحاظ فکری و عقیدتی، توسط وهابی‌ها تغذیه می‌شود.
خبرهای تکمیلی از «مایدوگوری» که خبرگزاری جمهوری اسلامی آن را گزارش داده، حاکی است، در جریان عملیات تروریستی فوق،  سه زن بمب‌گذار انتحاری نیز به سمت مردم دویدند و خود را منفجر کردند!