kayhan.ir

کد خبر: ۶۷۲۹۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
هوا در سواحل خزر و شمال شرق سردتر می‌شود

ورود سامانه بارشی از امروز

دمای هوا، فردا در سواحل دریای خزر 7 تا 10 درجه و صبح پنجشنبه در شمال شرق کشور بین 5 تا 10 درجه کاهش می‎یابد.


به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، مدیر پیش‌بینی و هشدار این سازمان با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از امروز و ابرناکی، بارش برف و باران در شمال غرب افزود: از بعدازظهر امروز با نفوذ جریانات سرد شمالی روی دریای خزر، دریا مواج بوده و ابرناکی، بارش برف و باران در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.
احد وظیفه در خصوص وضعیت جوی کشور در روز چهارشنبه گفت: با حرکت این سامانه بارشی به سمت شرق از ابرناکی در مناطق شمال غرب کاسته شده و بر نواحی مرکزی و شرقی سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در این روز با عبور شاخه جنوبی این سامانه، در برخی مناطق زاگرس جنوبی، جنوب و جنوب شرق کشور، ابرناکی و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه با بیان این که بیشینه بارش امروز در استان‌های مازندران، گیلان، زنجان و شمال آذربایجان شرقی و فردا در استان‌های مازندران و گلستان است، گفت: صبح فردا کاهش دمایی بین 7 تا 10 درجه در سواحل دریای خزر و صبح پنجشنبه کاهش دمایی بین 5 تا 10 درجه در شمال شرق کشور روی خواهد داد.