kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۰۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن:

پرداخت وام 50 میلیونی ساخت در بافت فرسوده آغاز شد

عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن از آغاز طرح پرداخت تسهیلات 50، 40، 30 میلیون تومانی بدون سپرده برای ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا بلگوری با بیان اینکه دولت به دلیل حساسیت برروی بافت‌های فرسوده یارانه‌ای برای نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده درنظر گرفت و به کسر 10 درصد عقود مشارکت مدنی روی آورد، گفت: نرخ سود دوران مشارکت 24 درصد است اما با این کسر 10 درصد و یارانه‌ای که دولت برای دوران مشارکت درنظر گرفت نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده به 14 درصد کاهش یافت.
بلگوری ادامه داد: در این طرح جدید مراکز استان‌ها و کلانشهرها 50 میلیون تومان، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر 40 میلیون تومان و سایر شهرها 30 میلیون تومان در بافت‌های فرسوده برای ساخت مسکن تسهیلات خواهند گرفت.
به گفته وی، این تسهیلات می‌تواند 80 درصد ساخت یک واحد مسکونی در بافت فرسوده را که زیرساخت‌های لازم را دارد تأمین کند.
وی به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: اقساطی که برای وام 50 میلیون تومانی درنظر گرفته شده 780 هزار تومان برای وام 40 میلیون تومانی ماهانه 630 هزار تومان و برای وام 30 میلیون تومانی 470 هزار تومان درنظر گرفته است.
به گفته عضو هیئت‌مدیره بانک مسکن تا پایان امسال این تسهیلات به 50 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده پرداخت خواهد شد.
بلگوری در این‌باره با اشاره به اینکه باید براساس قانون تا پایان برنامه ششم توسعه یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده از طریق بانک‌های عامل تأمین مالی شود، تأکید کرد: براین اساس با توجه به اینکه بانک مسکن شرایط تخصصی و ویژه‌تری در این رابطه دارد در آخرین تصمیم خود مصوب کرد که در سه ماهه پایانی امسال 50 هزار واحد فرسوده را از طریق مشارکت مدنی ساخت تأمین مالی کند که این موضوع در راستای مصوبه هیئت وزیران خواهد بود.
به گفته وی، بانک مسکن تمام منابع این طرح را از منابع داخلی بانک مسکن تأمین خواهد کرد. در عین حال که یارانه 10 درصدی نیز به سود بازپرداخت این تسهیلات از طریق دولت اختصاص خواهد یافت.