kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۸۱۳
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
روحانی در دیدار مدیران، مشاوران و کارکنان وزارت اطلاعات:

وزارت اطلاعات به هیچ جناح و گروهی متعلق نیست

رئیس‌ جمهور کشورمان با بیان اینکه وزارت اطلاعات به هیچ حزب، جناح و گروهی تعلق ندارد، خاطر نشان کرد: امروز امانت‌ بزرگی در اختیار وزارت اطلاعات قرار دارد که باید به خوبی از آن حراست شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی روز گذشته  در دیدار با مدیران، مشاوران و کارکنان وزارت اطلاعات ضمن تبریک میلاد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و هفته وحدت و تقدیر از تلاش‌ها و فداکاری‌ پرسنل وزارت اطلاعات، امنیت را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی برشمرد و گفت: وظیفه ما تامین امنیت با کمترین هزینه است والا ایجاد فضای امنیتی خود هزینه ساز است.
وی با بیان اینکه هیچگاه طرفدار افراط نیستیم، اما این به معنای آن نیست که قدرتمند نبوده و از حق خود خواهیم گذشت، گفت: صلح، امنیت و ثبات در شرایطی به وجود می‌آید که قدرت ایجاد آن در جامعه وجود داشته باشد.
وی با تأکید بر ضرورت تلاش در مسیر کاهش هرگونه اختلاف در کشور و کمک به تقویت انسجام و وحدت میان آحاد ملت ایران، به سفارشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری  در خصوص لزوم حفظ وحدت در کشور اشاره کرد و افزود: وظیفه دولت برقراری امنیت برای همه افرادی است که در چارچوب قانون اساسی در نظام اسلامی فعالیت و تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند.
روحانی با انتقاد از برخی اظهارنظرها که به دنبال ترویج اختلاف مسئولان قوا با یکدیگر هستند، گفت: امروز ولایت فقیه به عنوان سقف و خیمه‌ای در جامعه است که همه زیر لوای آن قرار داریم و به کوری چشم همه دشمنان اسلام و کسانی که به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند امروز همه قوا در کنار هم و تحت هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی  در مسیر شکوفایی و رشد کشور تلاش می‌کنند.
رئیس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق ایران با 1+5 و قرار گرفتن در شرایط پسابرجام اظهارداشت: اقدام دولت در مذاکره با قدرت‌های بزرگ جهان، اقدامی ارزشمند بود، چرا که مذاکره‌کنندگان ما در هیچ یک از مراحل از موضع ضعف سخن نگفتند، بلکه با قدرت و منطق مذاکره کردند و توانستیم، قدرت سیاسی خود را با لغو قطعنامه‌های ظالمانه علیه ایران به جهانیان نشان دهیم و در حقیقت قدرت دیپلماتیک ایران در کنار اقتدار امنیتی ما رشد کرده است.
روحانی هرگونه اقدامی را که موجب تفرقه  یا توقف  و جلوگیری از رشد و توسعه کشور شود، خیانت به منافع ملی و از مصادیق نفوذ دانست وخاطرنشان کرد: برجام به معنای رفع موانع است و باید در این فضا حرکت را شتابان کرد و برای دستیابی به ترقی و شکوفایی همه باید تلاش کرده و دست به دست هم دهیم تا خیر و برکت آن نصیب ملت ایران شود.
رئیس‌ جمهور با اشاره به ضرورت برگزاری انتخاباتی شکوهمند با مشارکت گسترده مردم بر رعایت حق‌الناس در انتخابات تأکید کرد و افزود: حق‌الناس تنها به معنای حفظ رأی مردم نیست، بلکه باید کمک کنیم تا همه کسانی که طبق قانون صالح هستند، بتوانند درعرصه رقابت حضور پیدا کنند.
وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات به هیچ حزب، جناح و گروهی تعلق ندارد، تصریح کرد: امروز امانت‌ بزرگی در اختیار وزارت اطلاعات قرار دارد که باید به خوبی از آن حراست شود، نباید نسبت به افراد قضاوت‌های نادرست و خارج از معیار قانون، اعمال شود و اجازه ندهیم تا عده‌ای بخواهند براساس علاقمندی‌های خود به افراد و یا جناحی خاص، معیارهای قانونی را نقض کنند.
روحانی با بیان اینکه اطلاعات جامعه امانت نزد وزارت اطلاعات است و این وزارتخانه در بررسی صلاحیت‌ها، باید کاملا بی‌طرف و قانونی عمل کند، اظهار امیدواری کرد تا با حضور گسترده مردم شاهد برگزاری انتخاباتی قانونی، سالم، پرشور و باشکوه در کشور باشیم.