kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۸۴
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

آغاز عملیات سرنوشت‌ساز برای آزادسازی رمادی

عملیات مهم آزادسازی شهر «رمادی» عراق از اشغال تروریست‌های «داعش» دیروز آغاز شد.


به گزارش تسنیم، دیروز با آغاز عملیات آزادسازی «رمادی» مرکز استان «الانبار» نیروهای مسلح عراق متشکل از نظامیان، افراد داوطلب بسیج مردمی و عشایر عراق از چند محور وارد شهر رمادی شدند.
از چند ماه قبل نیروهای دولتی عملیات آزادسازی رمادی را آغاز کرده بودند، ولی به خاطر ملاحظات مربوط به حفظ جان غیرنظامیان ساکن این شهر، عملیات متوقف شد. اما، این بار ارتش قبل از شروع عملیات از مردم خواسته بود قبل از عملیات، شهر را ترک کنند. «خالد عبیدی» وزیر دفاع عراق، ضمن قدردانی از نقش بسیج مردمی و عشایر در جنگ علیه داعش، گفت‌ که رمادی در آستانه آزادسازی کامل قرار دارد.
طی دیروز درگیری‌های شدیدی میان نیروهای دولتی و عناصر داعش در مناطق «ارامل» و «البکر» رمادی در جریان بود. شمار تلفات تروریست‌ها در ساعات نخست عملیات، 12 نفر اعلام شد.
داعش از 27 اردیبهشت گذشته رمادی را به اشغال خود درآورده است. از سامرا نیز خبر رسیده، حمله موشکی نیروهای بسیج مردمی به تروریست‌ها در حومه این شهر، 15 عضو داعش را از پای درآورد.
سفر عبادی به چین
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق، دیروز به پکن رفت. وی در این سفر قصد دارد در مورد خرید تسلیحات، توسعه حوزه‌های نفتی و انرژی عراق، با مقامات چینی مذاکره کند.
همکاری‌های نظامی و امنیتی مهمترین بخش گفت‌وگوهای طرفین را تشکیل می‌دهد و بغداد قصد دارد منابع تامین سلاح خود را تنوع ببخشد.
سایر رویدادها
* جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضدداعش در حمله هوایی به موصل، 10 غیرنظامی را کشتند و 50 نفر دیگر را زخمی کردند.
* نوری مالکی معاون رئیس‌جمهور عراق گفت،‌ رئیس‌جمهور ترکیه به خاطر حمایت از گروه تروریستی داعش، در کشتار مردم عراق و سوریه سهیم است.
* اندیشکده انگلیسی «آ.اچ.اس. جینز» اعلام کرد، داعش طی سال 2015 (از دی سال گذشته تاکنون) 14 درصد از مناطق تحت اشغال خود در عراق و سوریه را از دست داده است.