kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
با اشاره به بحران سیاسی و اجتماعی

رئیس پارلمان اروپا: اتحادیه اروپا در ورطه نابودی است

رئیس پارلمان اروپا بار دیگر خطر فروپاشی اتحادیه اروپا را در شرایط فعلی «بسیار بالا» ارزیابی کرد و گفت: «اروپا در ورطه نابودی قرار دارد.»


هشدار در مورد آینده اتحادیه اروپا مدتی است در رسانه‌ها از سوی سیاستمداران کشورهای اروپایی به صورت بسیار «جدی» مطرح می‌شود. چندی پیش ۱۰ تن از رهبران سیاسی اروپا طی اظهاراتی جداگانه آینده اتحادیه اروپا را «مصیبت‌بار» توصیف کرده و با هشدار نسبت به «پایان قریب‌الوقوع اتحادیه اروپا»، از احتمال زوال این اتحادیه در «آینده نزدیک» خبر دادند. رئیس پارلمان اروپا نیز طی ماه‌های گذشته چندین بار نسبت به خطر قریب الوقوع سقوط اتحادیه اروپا هشدار داده است.« مارتین شولتز» دیروز نیزخطر فروپاشی اتحادیه اروپا را در شرایط فعلی بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: اروپا در ورطه نابودی است.
 به گزارش تسنیم وی در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «میتل دویچه سایتونگ»: «خطر فروپاشی اروپا بسیار بالا است. ما نباید هیچ توهمی داشته باشیم. آنهایی که خواستار عقب گرد اتحادیه اروپا هستند و برای اولویت مطلق دادن به ملی گرایی در برابر یک رویکرد مشترک تلاش می‌کنند در انتخابات‌ها پیروز می‌شوند، به پارلمان‌ها و البته به دولت‌ها وارد می‌شوند و این روندی دراماتیک است.»
«شولتز» در ادامه از خطر فروپاشی و جدایی اروپا در سایه بحران پناهندگان سخن گفته و اظهار داشت: «برخی‌ها در اروپا سعی می‌کنند به یک مسئله جهانی به صورت یک مسئله مشترک پاسخ مشترکی ندهند، بلکه به راهکارهای ملی روی می‌آورند. بالاترین هزینه برای این عدم اقدام مشترک را پناهندگان پرداخت می‌کنند.»
وی در ادامه گفت: «اتحادیه اروپا یک اتحادیه شامل کشورهای اروپایی است و تنها به اندازه‌ای قدرتمند است که کشورهای عضو به آن اجازه بدهند و برخی اعضاء خواهان اتحادیه اروپای قدرتمند نیستند.» «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه نیز ماه گذشته طی اظهاراتی در پارلمان اروپا نسبت به خطر پایان اروپا هشدار داده و اعلام کرده بود: «بحث بین اروپای کمتر و بیشتر مطرح نیست بلکه موضوع ادامه یا پایان اروپا مطرح است.»