kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
وعده انقلابیون تحقق یافت

آغاز حملات موشکی انصارالله به مراکز حساس و حیاتی عربستان

تنها یک روز پس از تهدید ارتش یمن مبنی بر در تیررس قرار داشتن 300 هدف حساس و حیاتی سعودی‌ها خبر رسید، انقلابیون یمن، شرکت مشهور نفتی «آرامکو» را هدف قرار دادند.


تنها یک روز کافی بود تا تهدید انقلابیون یمن در مورد عربستان عملی شود. سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه اعلام کرد، 300 هدف نظامی و تاسیسات حیاتی دیگر عربستان در تیررس موشک‌های انقلابیون قرار دارند. بامداد دیروز اولین هدف حساس، مورد حمله ارتش یمن قرار گرفت.
به گزارش فارس، سرتیپ «شرف غالب لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز صبح خبر داد یک فروند موشک «قاهریک» به شرکت مهم نفتی عربستان یعنی آرامکو در جیزان شلیک شده است. وی تاکید کرد که این موشک به هدف اصابت کرده و خسارت‌هایی بر جای گذاشته است. به گفته سخنگوی ارتش یمن، این اقدام در ادامه عملیات مرحله اول از اجرایی کردن گزینه‌های راهبردی هجومی یمنی‌ها در مقابل 10 ماه حملات بی‌وقفه ائتلاف عربستان به یمن است. این حمله که از جزئیات آن خبری منتشر نشده، پس از 3 حمله دقیق موشکی علیه اهداف سعودی صورت می‌گیرد که در مجموع نزدیک به 500 مزدور سعودی را به هلاکت رسانده و خسارات سنگینی به آنها وارد کرد.
موشک قاهر-یک، موشکی روسی‌الاصل است که ارتش یمن اعلام کرده آن را ارتقا داده و بُرد آن را به 300 کیلومتر رسانده است و در دو مرحله با سوخت جامد و مایع کار می‌کند.
به گزارش ایرنا، واحدهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، همچنین  یک پایگاه نظامی در جیزان عربستان را تحت کنترل خود قرار دادند. این پایگاه در منطقه «الغاویه» در جیزان قرار دارد و روز دوشنبه نیروهای یمنی به طور کامل بر آن مسلط شدند.
تظاهرات در صنعا
از سوی دیگر، شهروندان یمنی روز دوشنبه مقابل مقر سازمان ملل متحد در صنعا تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مردم یمن از نتایج مذاکرات اخیر در سوئیس و آتش‌بس شکننده‌ای که از نخستین ساعات اعلام آن نقض شد، ناامید شده‌اند. محافل یمنی از موضع ضعیف بین‌المللی که حتی نتوانسته است بمباران و محاصره کشورهای متجاوز را علیه یمن متوقف کند، به شدت ابراز نارضایتی کردند. مذاکرات سوئیس بین نیروهای انصارالله و گروه‌های طرفدار «منصورهادی» رئیس جمهور فراری یمن سه‌شنبه هفته گذشته شروع و روز یکشنبه بدون هیچ نتیجه ملموسی پایان یافت. دور بعدی گفت‌وگوها 24دی ماه برگزار خواهد شد.