kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۸۰
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
به‌رغم خطر سقوط استان

یگان ویژه ارتش انگلیس در هلمند از رویارویی با طالبان طفره رفت

مقامات انگلیسی در پاسخ به این سؤال که چرا نیروهای ویژه انگلیسی حاضر در هلمند که به بهانه مقابله با تروریست‌ها وارد افغانستان شده‌اند جلوی سقوط هلمند از سوی طالبان را نمی‌گیرند گفتند: نیروهای آنها فقط مشاوره می‌دهند و قصد رویارویی با تروریست‌ها را ندارند!


گزارش‌ها از ولایت «هلمند» افغانستان حاکی است این استان به طور جدی در معرض سقوط قرار گرفته است. روز دوشنبه فرمانداری «سنگین» این ولایت به دست گروه طالبان سقوط کرد و اکنون احتمال سقوط کامل این ولایت بسیار جدی شده است. پیشروی تروریست‌ها در این ولایت در حالی صورت می‌گیرد که به گفته یک مقام ارشد غربی «نیروهای ویژه آمریکایی و انگلیسی در هفته‌های اخیر به هلمند اعزام شده بودند تا به نیروهای افغانستانی کمک کنند، اما این نیروها هیچ اقدام عملی در این راستا انجام نداده‌اند.»
به گزارش فارس، در حالی که یگان‌های ویژه عملیاتی آمریکا و انگلیس پس از یک سال بار دیگر به هلمند بازگشته‌اند و احتمال سقوط این ولایت توسط طالبان قوت گرفته است، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده نیروهای این کشور تنها نقش «مشاور» را دارند! پیش از این اعلام شده بود یگان‌های ویژه انگلیس به نیروهای ناتو مستقر در شهرستان «سنگین» ولایت هلمند کمک خواهند کرد. وزارت دفاع انگلیس گفته «این نیروها هیچ نقش جنگی در ولایت هلمند ایفا نخواهند کرد.» این اظهارات وزارت دفاع انگلیس در حالی صورت می‌پذیرد که طالبان در حال پیشروی در ولایت هلمند و سایر نقاط این کشور است. طالبان افغانستان از حدود دو هفته پیش حملات خود را به ولایت هلمند به شدت افزایش داده است.