kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۷۷
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

حوادث کوتاه از کشور


    اعدام 8 سوداگر مرگ
قزوین- مهر: دادستان عمومی و انقلاب قزوین از اعدام 8 سوداگر مرگ در این شهرستان خبر داد.حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز سه‌شنبه گفت: حکم اعدام این 8 تن قاچاقچی از سوی دادگاه صادر و پس از طی روند قانونی صبح امروز به اجرا درآمد.

کاپیتان تیم فوتبال جان باخت
اردبیل- ایرنا: کاپیتان جوان تیم فوتبال خلخال دشت که در لیگ دسته دوم کشور حضور دارد؛ در حادثه رانندگی جان خود را از دست داد.
مهدی عبداللهی عصر دوشنبه به هنگام بازگشت از تمرینات تیم خود در شهر اردبیل در جاده خلخال- اردبیل در اثر حادثه رانندگی جان باخت.
در این حادثه که در حوالی روستای قره قشلاق از توابع شهرستان کوثر روی داد، خودروی سواری پراید مرحوم عبداللهی با یک دستگاه کامیون خاور برخورد کرد.
هنوز گزارش رسمی پلیس راه از علت این حادثه اعلام نشده اما گفته می‌شود که انحراف به چپ خودرو سواری عامل این حادثه بوده است.

کشف انواع موادمخدر در فارس
باشگاه- خبرنگاران جوان- فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر انتقال یک محموله بزرگ مواد افیونی توسط سوداگران مرگ به داخل استان، رسیدگی به این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دادند.سرتیپ محمدرضا اسحقی گفت: ماموران روز یک‌شنبه طی یک عملیات غافلگیرانه 5 تن از قاچاقچیان مواد افیونی را دستگیر کردند.به گفته وی در این عملیات 2 دستگاه خودرو توقیف و 159 کیلو و 300 گرم تریاک و 150 کیلو و 300 گرم حشیش کشف شد.

11 کیلو شیشه داخل بطری
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی کردستان دیروز گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این استان با کار اطلاعاتی خود با خبر شدند مردی با هویت معلوم به صورت گسترده در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر فعالیت داشته و پس از تهیه موادمخدر صنعتی از استان‌های شمال غرب کشور، آن را از مسیر کردستان به جنوب کشور انتقال می‌دهد.
سرهنگ جعفر آژنگ افزود: پس از پیگیری‌های مستمر، ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر دریافتند فرد یاد شده مجددا پس از تهیه موادمخدر صنعتی، با استفاده از یک دستگاه سواری پژو پارس در حال تردد در محورهای مواصلاتی کردستان است، که با اقدام به موقع ماموران و هماهنگی مقام قضایی، خودرو متهم در ورودی شهر «قروه» شناسایی و توقیف شد.وی ادامه داد: با تیزهوشی ماموران در بازرسی از داخل باک خودرو، 10 کیلو و 955 گرم ماده مخدر شیشه که به شیوه‌ای ماهرانه‌ درون بطری آب معدنی جاسازی شده بود، کشف و در این ارتباط یک نفر متهم دستگیر که با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

کشف 150 کیلو حشیش از پراید
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی ارزوئیه گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ارزوئیه، شب گذشته در پی انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی از عبور یک محموله موادمخدر آگاه شدند.
سرهنگ اکبر محمدی افزود: ماموران در این راستا خودرو اسکورت که یک پژو 405بود را شناسایی، متوقف و سرنشینان آن را دستگیر کردند.وی ادامه داد: پس از توقیف خودرو اسکورت یک دستگاه پراید که به عنوان خودرو حمل مواد از آن استفاده شده بود با نزدیک شدن به محل ایست و بازرسی به محض دیدن ماموران قصد فرار داشت که با سرعت عمل پلیس توقیف شد.
نجفی با بیان این مسئله که ماموران نهایتا موفق به کشف 150 کیلو و 450 گرم حشیش شدند، اعلام کرد: در این عملیات سه قاچاقچی دستگیر و به همراه مواد کشف شده و دو خودروی توقیفی برای سیر مراحل قانونی به پلیس مبارزه با موادمخدر تحویل داده شدند.

معاوضه زمین میلیاردی با کوزه
شیراز- باشگاه خبرنگاران جوان: بازپرس شعبه 12 دادگاه ناحیه 2 شیراز گفت: فرد کلاهبرداری با سوءاستفاده از سادگی مالباخته یک عدد کوزه معمولی را با زمین 7 میلیارد ریالی وی معاوضه کرد.
شجاع افزود: عتیقه فروش متقلب پس از این معامله، زمین مذکور را با استفاده از شناسنامه یک فرد متوفی به فرد دیگر فروخته و از کشور خارج شده است.

دستگیری سارقان احشام
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان «سمیرم» استان اصفهان از دستگیری دو سارق احشام خبر داد.
سرهنگ غلامرضا براتی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی یکی از سارقان را شناسایی و دستگیر کردند.
وی ادامه داد: این سارق در بازجویی به عمل آمده به سرقت 7 راس احشام با همدستی فرد دیگری اعتراف کرد.براتی تصریح کرد: در این زمینه پرونده تشکیل و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

کالای قاچاق به مقصد نرسید
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی کازرون گفت: در پی اخبار و اطلاعاتی مبنی بر تردد و انتقال محموله عمده قاچاق در جاده «بوشهر» به سمت استان فارس، ماموران انتظامی شهرستان «کازرون» دو دستگاه «کامیون کشنده» را شناسایی، توقیف و در بازرسی از آن 700 کارتن 20 کیلوگرمی پودر سیر و 18 تن و 860 کیلوگرم «گردو» خارجی کشف کردند.
سرهنگ مهرداد مشوق ارزش ریالی این محموله کالای قاچاق را بالغ بر هفت میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه دو دستگاه «کامیون کشنده» توقیف، دو نفر دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

کشف 2 تن چوب بلوط قاچاق
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی لنجان گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق دو تن چوب بلوط توسط یک خودرو نیسان سریعا وارد عمل شدند.
سرهنگ رضا عرب عامری افزود: این خودرو در فلکه مرکزی شهر زرین‌شهر شناسایی و دستور ایست صادر شد.
وی ادامه داد: راننده خودرو به دستور ایست ماموران توجهی نکرد و متواری شد اما سرانجام ماموران موفق شدند خودرو را توقیف و راننده آن را دستگیر کنند.عرب عامری یادآور شد: در بازرسی از این خودرو دو تن چوب بلوط قاچاق کشف و راننده آن برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

حمل کالای قاچاق با شناور
گناوه- ایرنا: فرمانده پایگاه دریابانی گناوه دیروز گفت: در روزهای اخیر در دو عملیات جداگانه از دو فروند شناور باری به ارزش 13 میلیارد ریال کالای قاچاق در حوزه استحفاظی این شهرستان کشف و ضبط شد.
سرهنگ رحمت‌الله رستمی افزود: در این ارتباط دو شناور حامل کالای مکشوفه توقیف و 10 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
وی ادامه داد: از این شناورها انواع پودر نیروزا، قرص، سیگار، رسیور، لوازم آرایشی و بهداشتی و... کشف شد.

توقیف محموله برنج قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی خوزستان گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی استان حین کنترل خودروهای عبوری در محور کمربندی «اندیمشک» به یک دستگاه خودرو کامیون کشنده مشکوک شده و جهت بررسی بیشتر، آن را متوقف کردند.
سرهنگ علی حاتمی افزود: در بازرسی از خودرو توقیفی، 20 تن برنج فاقد هرگونه مجوز گمرکی به ارزش یک میلیارد ریال کشف و راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.