kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
اگر طرح ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا اجازه دهد

ایران در صدر فهرست مقاصد گردشگری سال جدید میلادی

تارنمای روزنامه «لا لیبر» بلژیک، فهرستی از مهمترین مقاصد گردشگری در سال 2016 میلادی منتشر کرد که ایران در صدر آن جای دارد.


به گزارش ایرنا، تارنمای این روزنامه فرانسوی زبان نوشت: پس از بررسی آرای کارشناسی منتشر شده در نشریات تخصصی گردشگری از جمله «نشنال جئوگرافیک»، «لونلی پلانت» و «افر» فهرستی از مهم‌ترین مقاصد گردشگران در سال 2016 میلادی به دست آمد که ایران در صدر آن قرار دارد.
این فهرست شامل کشورها، شهرها و بخش‌هایی است که در سال جدید میلادی گردشگران آنها را کشف خواهند کرد.در صدر این فهرست در مورد ایران آمده است: بسیاری از نشریات گردشگری همانند «وورد تراول مارکت گلوبال ترند ریپورت» و «نشنال جئوگرافیک تراولر یوکی» ایران را به عنوان جاذبه گردشگری در سال 2016 میلادی معرفی کرده اند.
در ایران علاوه بر 19 مکان که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند، مناطق متعدد دیدنی بازمانده از ایران باستان نیز وجود دارد و از اهداف گردشگری مقامات ایران، افزایش تعداد بازدیدکنندگان از این کشور از پنج میلیون نفر در سال 2014 میلادی به 20 میلیون نفر در سال 2025 است.در این مطلب از تأثیر مثبت توافق هسته ای در صنعت گردشگری ایران صحبت شده است.
 گفتنی است  با وجود  این پیش بینی ها مجلس نمایندگان آمریکا هفته پیش به بهانه مقابله با تهدید تروریسم، طرحی را تصویب کرد که  بر اساس آن، شهروندان 38 کشور «دوست آمریکا» که مطابق قوانین این کشور در حال حاضر بدون اخذ روادید تا سقف 90 روز می‌توانند وارد خاک آمریکا ‌شوند، در صورتی که در 5 سال گذشته به ایران، سوریه، عراق یا سودان سفر کرده باشند، برای ورود به آمریکا با محدودیت هایی از جمله نیاز به روادید رو برو خواهند شد.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این طرح که به امضاء رئیس جمهور آمریکا هم رسیده است علاوه براینکه باعث نقض برجام و ایجاد محدودیت‌هایی بر سر راه همکاری های اقتصادی ایران با سایر کشورها از جمله این 38 کشور که عمدتاً از کشورهای اروپایی هستند، می شود موجب آسیب دیدن جدی صنعت گردشگری ایران خواهد شد. رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم اخیراً  با ارسال نامه به دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی و مدیرکل آموزشی یونسکو، به طرح اخیر اعتراض کرد.