kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸

43 میلیون کودک اندونزیایی بدون شناسنامه

یک وزیر اندونزیایی اعلام کرد 43 میلیون کودک در این کشور 250 میلیون نفری جنوب شرق آسیا شناسنامه ندارند.


به گزارش ایرنا، «خوفیفه ایندار پاروانسا» وزیر امور اجتماعی اندونزی گفت که در حال حاضر حدود 43 میلیون کودک از 86 میلیون کودک بر اساس آمار این وزارتخانه شناسنامه ندارند.
وی گفت که برخی داده‌ها این تعداد را 56 میلیون کودک نشان می‌‌دهد، در حالی که گواهی تولد حق اساسی یک کودک است. بنابراین، تحقق حقوق اساسی باید توسط همه گروه‌ها پیگیری شود.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، وزارت امور اجتماعی تفاهم‌نامه‌ای با هفت وزارتخانه و موسسه برای سرعت بخشیدن به ثبت‌نام و صدور گواهی تولد کودکان امضا کرده است.
این مقام بلندپایه اندونزیایی با استناد به بررسی‌های وزارت امور اجتماعی این کشور، گفت که تعداد زیادی ازدواج در اندونزی ثبت شده که برای این زن و شوهر تولدی ثبت نشده است.
وی دلیل این مشکلات را کم‌اطلاعی والدین در مورد چگونگی یا روند اجرایی ثبت تولد کودک یا کمبود درآمد برای انجام این کار برشمرد.نتایج یک تحقیق که سال گذشته میلادی با مشارکت یک دانشگاه اندونزی و استرالیا انجام شد، نشان می‌داد 50 میلیون کودک در اندونزی به دلیل نداشتن شناسنامه به خدمات اساسی دسترسی نداشته و در معرض خطر قرار دارند.این تحقیق نشان می‌داد 41 درصد مردم اندونزی هزینه گرفتن گواهی تولد را دلیل مراجعه نکردن والدین برای دریافت این گواهی می‌دانند.نداشتن گواهی تولد در اندونزی شرایط را برای دسترسی به آموزش و مراقبت‌های بهداشتی مشکل می‌کند.بر اساس برخی آمارها 30 درصد کودکان خانواده‌های فقیر تا زمان پایان تحصیلات خود در آموزش و پرورش با مشکل شناسنامه مواجه هستند.