kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۶۷
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸

کشف 2 تن مواد مخدر در چند عملیات نیروی انتظامی

ماموران نیروی انتظامی موفق شدند در چند عملیات در استان‌های مختلف کشور 2 تن و 221 کیلوگرم مواد مخدر کشف کنند.


به گزارش پایگاه خبری پلیس، جانشین نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران این  فرماندهی دو محل نگهداری مواد مخدر در شهرستان سراوان را شناسایی کردند. سرهنگ ابراهیم قربان‌زاده افزود: ماموران در بازرسی از این مکان‌ها موفق شدند 772 کیلوگرم تریاک و 10 کیلوگرم مرفین کشف و 6  نفر را در این رابطه دستگیر کنند.
وی تصریح کرد: در این عملیات دو قبضه سلاح کلاشینکف، مهمات و دو دستگاه خودروی سبک متعلق به قاچاقچیان کشف و ضبط شد. فرمانده نیروی انتظامی استان یزد نیز گفت: ماموران پلیس از بارگیری یک محموله مواد افیونی از استان‌های شرقی کشور مطلع شدند و محورهای ارتباطی استان را تحت کنترل خود قرار دادند. سرتیپ ایرج کاکاوند افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر، یک دستگاه خودرو پژو 405 مربوط به سوداگران مرگ را در محورهای فرعی استان مشاهده و دستور ایست را صادر کردند.
وی افزود: قاچاقچیان بدون توجه به دستور ایست پلیس از محل متواری شدند که در یک عملیات تعقیب و گریزی مسلحانه، خودرو اشرار متوقف و ماموران پلیس ضمن دستگیری دو تن از سوداگران مرگ، 415 کیلو تریاک و 161 کیلو هروئین را از خودروهای آنها کشف کردند.
سرتیپ کاکاوند، ادامه داد: همچنین ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در عملیات دیگری ضمن توقیف دو دستگاه خودرو سواری از قاچاقچیان و دستگیری سه تن از سوداگران مرگ، 75 کیلو حشیش و 39 کیلو تریاک نیز کشف کردند.به گفته وی قاچاقچیان دستگیر شده روانه زندان شدند. در همین حال فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه قاچاقچیان قصد انتقال یک محموله سنگین مواد مخدر به این استان را داشتند گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در قالب چندین اکیپ عملیاتی،‌ ضمن کنترل محورهای ورودی استان، اقدام به شناسایی یک دستگاه کامیون کشنده «دنگ فنگ» کردند.
سرتیپ احمدعلی گودرزی اظهار داشت: ماموران با متوقف کردن خودرو تانکر حمل سوخت حامل مواد مخدر، دو دستگاه خودرو «پژو» و «پراید» که قصد تحویل گرفتن محموله مواد مخدر از این خودرو را داشتند توقیف و چهار نفر از اعضای این باند را دستگیر کردند.
وی گفت» در بازرسی از تانکر مذکور، 450 کیلوگرم تریاک کشف و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. از سوی دیگر فرمانده انتظامی ارزوئیه استان کرمان گفت: ماموران این فرماندهی هنگام  گشت‌زنی به دو دستگاه کامیون نیز مشکوک شدند و به آنها دستور ایست دادند. سرهنگ اکبر نجفی افزود: ماموران در بازرسی از کامیون‌های مزبور موفق شدند 211 کیلو و 600 گرم تریاک را از زیر کود حیوانی کشف و یک قاچاقچی را دستگیر کنند و تحویل مراجع قضایی دهند.