kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۶۵
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
قائم مقام وزیر بهداشت وعده داد

راه‌اندازی هزار کلینیک دندانپزشکی ارزان

قائم مقام وزیر بهداشت با تایید کاهش مراجعات مردم به مطب دندانپزشکی‌ها به دلیل نداشتن استطاعت مالی از راه‌اندازی هزار کلینیک دندانپزشکی ارزان خبر داد.


به گزارش تسنیم، ایرج حریرچی درباره برنامه‌های جدید برای خدمات دندانپزشکی اظهار داشت: دو اقدام خیلی بزرگ در حوزه دندانپزشکی انجام شده است، یکی اقدامات بهداشتی از نظر پرکردن شیار دندان و معاینه دندانها که در این طرح بیش از 7 میلیون دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفتند، هم‌اکنون نیز مقاطع اول ابتدایی را تمام کردیم و می‌رویم به سمت کلاس‌های اول تا ششم ابتدایی.
حریرچی افزود: اقدام دوم هم این است که یک بسته‌ای آماده شده است و منابع آن نیز در طرح تحول دیده شده، مبنی بر راه‌اندازی یک هزار کلینیک دندانپزشکی که با تعرفه‌های منطبق با استطاعت مردم در مراکز دولتی و شبه‌دولتی ارائه خدمات دهند.وی با تایید کاهش مراجعات مردم به مطب دندانپزشکان به دلیل نداشتن استطاعت مالی مردم، گفت: جامعه دندانپزشکان نیز اذعان دارند که هزینه اینگونه خدمات آنقدر بالا رفته است که مردم خدمات دندانپزشکی را رها کرده‌اند.
قائم مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: با خرید خدمت از پزشکانی که در حال گذراندن طرح هستند آنها عصرها در بخش‌های عمومی به مردم ارائه خدمت می‌دهند.