kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲

اخبار کوتاه از فوتبال


ممانعت مسئولان صدا و سیما از سیاسی کاری یک برنامه ورزشی
قرار بود دوشنبه شب مصاحبه اختصاصی برنامه ورزشی 90 با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پخش شود اما با تصمیم مسئولان ارشد صداوسیما  این گفت و گو به روی آنتن شبکه سوم سیما نرفت. فردوسی پور تهیه کننده و مجری برنامه ٩٠ در خصوص دلایل پخش نشدن این مصاحبه عنوان داشت: « ما برای ویژه برنامه نود با وزیر امور خارجه گفت‌وگوی ورزشی را انجام دادیم که مسئولان صداوسیما صلاح ندیدند این مصاحبه پخش شود. ان‌شاءالله بستری فراهم شود که در اولین فرصت این گفت‌وگو پخش شود.»
به گزارش کیهان، این اتفاق بازتاب بسیاری در جامعه ورزشی و یک جریان خاص که از قضا با مجری برنامه نیز کاملا همسوست، سعی در آن داشت که مسئولان صدا و سیما را متهم به سیاسی کاری کنند، غافل از آنکه نگاهی عمیق به اتفاقات برنامه دوشنبه شب 90 نشان می داد نه تنها اقدام مقامات رسانه ملی سیاسی نبود بلکه آنها هوشمندانه جلوی یک سیاسی کاری را گرفتند!
بدون تردید برنامه 90 یکی از پرمخاطب ترین برنامه های سیماست و اساسا این پرسش برای مخاطبان میلیونی این برنامه مطرح است که چرا باید این تریبون ورزشی در اختیار افراد سیاسی قرار گیرد؟! جالب اینکه افرادی سعی داشتند این تریبون را در اختیار یک شخصیت سیاسی قرار دهند که خودشان سالیان سال است شعار «جدایی ورزش از سیاست» را سر می دهند، غافل از آنکه گذشت زمان نشان داد، عملشان کیلومترها از شعارهایشان فاصله دارد!

مظلومی: این برد تقدیم به پورحیدری
پرویز مظلومی سرمربی استقلال بعد از رسیدن تیمش به فینال جام حذفی گفت: من این برد را به آقای پورحیدری تقدیم می کنم. او منتظر این نتیجه بود و همه بخاطر او تلاش کردند و پیروز شدیم. او درباره بازی گفت: بازی بسیار خوبی را شاهد بودیم. ما می‌خواستیم فضاهای تراکتورسازی را ببندیم و روی ضعف آنها برنامه داشتیم. بازیکنان ما اگر کمی دقت می‌کردند می‌توانستند در ضد حملات گل‌های بیشتری بزنند. آنها چیزی برای از دست دادن نداشتند و برای جبران باخت جلو می‌آمدند اما بازیکنان ما از ضدحمله‌ها به خوبی استفاده نکردند. این باختی که تراکتورسازی آورد از ارزش‌هایش چیزی کم نمی‌کند. ان‌شاءالله بتوانیم به هواداران در آخر فصل این جام قهرمانی را تقدیم کنیم.

قلعه‌نویی: مسئولیت باخت با من است
امیر قلعه‌نویی مسئولیت باخت مقابل استقلال را بر عهده گرفت. سرمربی تراکتورسازی پس از حذف تیمش در جام حذفی گفت:  مسئولیت باخت را برعهده می‌گیرم. خوب نیست هواداران باخت را گردن عباسی مدیرعامل باشگاه بیندازند. تعویض‌ها را من انجام دادم. آقای عباسی چه کاری می‌توانست انجام دهد؟ ما نیمه دوم خوب بودیم. روی یک اشتباه بچه‌گانه گل خوردیم و شاید بدترین چیز برای یک مربی این باشد که تعویض‌هایش خوب بازی نکنند. مسئولیت باخت با من است و بازیکنانم همگی تلاش خود را کردند. سرمربی تراکتورسازی درباره مشکلات بدنی تیمش اظهار کرد: باید این دو بازی را هم بگذرانیم تا در اردو کارهای بدنسازی کنیم. عمده برنامه در نیم فصل کارهای بدنسازی است.

حیدری فینال حذفی در خرمشهر را از دست داد
خسرو حیدری با اخطاری که در دیدار دیروز استقلال و تراکتورسازی گرفت فینال حذفی در خرمشهر را از دست داد. این بازیکن در اواسط نیمه دوم و با دریافت کارت زرد از حسین زرگر دو کارته شد و فینال استقلال و ذوب‌آهن در شهر خرمشهر را از دست داد.

رضایت فیفا از عملکرد داوران ایرانی
علیرضا فغانی داور فینال جام باشگاه های جهان درباره گل مسی و بحث‌های مطرح شده نیز گفت: در این صحنه نیز داور مانند سایر صحنه‌ها بر اساس آنچه که دید، تصمیم گرفت اما باید بگویم که بررسی درستی تصمیم اتخاذ شده با مسئولان کمیته داوران فیفا است و من نمی‌توانم درباره آن اظهار نظر کنم اما این را می‌دانم که آنها از عملکرد تیم داوری رضایت داشتند.

ادینیو به لیگ ایران نزدیک‌تر شد
باشگاه السیلیه قطر اعلام کرد که ادینیو می‌تواند در فصل جابجایی زمستانی از این تیم جدا شود. با این شرایط این بازیکن برزیلی با توجه به پیشنهاد‌هایش به لیگ ایران نزدیک‌تر شده است. این بازیکن برزیلی از لیگ ایران پیشنهادهای زیادی دارد و به احتمال زیاد در فصل جابجایی زمستانی به یک تیم بزرگ ایرانی خواهد پیوست. پرسپولیس و تراکتورسازی جدی‌ترین مشتریان این بازیکن برزیلی هستند. بهترین دوران حضور ادینیو به مس کرمان بر می‌گردد که بازی‌های درخشانی را برای این تیم به نمایش گذاشت. البته او در تراکتورسازی هم عملکرد خوبی از خود نشان داد.