kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۴۸
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
معاون سازمان نهضت سواد‌آموزی:

نرخ بی‌سوادی جمعیت 10 تا 49 ساله کشور 5 درصد است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: نرخ بیسوادی در جمعیت 10 تا 49 ساله کشور که در اولویت آموزش نهضت سوادآموزی هستند، 5 درصد است.


پرویز کوثری در شورای پشتیبانی سوادآموزی زنجان افزود: هم‌‌اکنون رویکرد سوادآموزی در کشور براساس سیاست‌های تشویقی دنبال می‌شود و هزینه‌های آموزش در این زمینه به طور کامل رایگان است.
وی ادامه داد: براساس مجوزی که در سال‌ جاری صادر شده است علاوه بر رایگان بودن هزینه، ملزومات و پشتیبانی‌های آموزشی سوادآموزان، از محل سرانه سوادآموزی استان‌ها، مبلغ 130 هزار تومان نیز به فرد سوادآموز پرداخت می‌شود.
کوثری افزود: این سازمان با شناسایی کودکان در معرض آسیب که به هر دلیلی از تحصیل باز می‌مانند، بسته‌های تشویقی برای متولیان آموزش این گروه اختصاص می‌دهد.
وی با اشاره به تدوین محتواهای تالیفی برای گروه‌های هدف، اظهار کرد: در این رویکرد با مشارکت استان‌ها، کتاب‌ها متناسب با ویژگی‌های جنسیت سوادآموزان، منطقه جغرافیایی و حرفه‌ای آنان تالیف می‌شود.
کوثری افزود: در حال حاضر بالغ بر 400 هزار نفر در سه دروه سوادآموزی، تحکیم و انتقال در سطح کشور تحت پوشش خدمات سازمان نهضت سوادآموزی قرار دارند.
وی با بیان اینکه مطابق ابلاغ جهانی یونسکو پیش‌بینی شده بود که تا پایان سال 2015،
50 درصد بیسوادان کشورها کاهش پیدا کند، اظهار کرد: در این زمینه ایران در گروه سنی 10 تا 49 ساله به این هدف رسیده است.