kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
با وجود دستور دولت برای افزایش نرخ

کارخانجات لبنی قیمت لبنیات را گران نکردند

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه کارخانجات هیچ‌گونه افزایش قیمتی را درباره محصولات خود از اول دی ماه اعمال نخواهند کرد، گفت: فعلا تا زمانی که خروج از رکود اتفاق نیفتد، امکان چنین امری فراهم نیست.


رضا باکری در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به این پرسش که با توجه به ابلاغیه چند روز پیش سازمان حمایت مبنی بر افزایش 6 درصدی قیمت 3 فرآورده پرمصرف لبنی از اول دی ماه، این مسئله اعمال می‌شود؟ تصریح کرد: کارخانجات هیچ‌گونه افزایش قیمتی را درباره محصولات خود اعمال نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه بازار مصرف کشش لازم را ندارد، اظهار داشت: تقاضای موجود در بازار می‌گوید که افزایش قیمت توجیه دارد یا خیر؛ وقتی ما با مازاد شیرخام مواجه هستیم، نمی‌توانیم آن را جذب کنیم و تولیدات خود را نیز نمی‌توانیم کامل به فروش برسانیم برای چه باید قیمت فرآورده‌ها را گران کنیم؟
باکری با تاکید بر اینکه افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی وضعیت بازار را بدتر از چیزی که هست خواهد کرد، در پاسخ به این پرسش که 100 تومانی که قرار بود براساس ابلاغیه سازمان حمایت به قیمت خرید فعلی شیر خام از دامداران افزوده شود اعمال می‌شود یا خیر؟ افزود: در این زمینه کارخانجات با دامداران در حال مذاکره هستند.
دبیر انجمن لبنی به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تا چه زمانی قیمت فرآورده‌های لبنی گران نخواهد شد؟ پاسخ داد: فعلا تا زمانی که خروج از رکود اتفاق نیفتد امکان چنین امری فراهم نیست.
گفتنی است چند روز پیش، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تصمیمات جدید این سازمان درباره قیمت شیر خام و لبنیات را به دبیر انجمن صنایع لبنی ایران و مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی ایران ابلاغ کرد.
براساس این ابلاغیه، کارخانجات لبنی موظف شدند از تاریخ اول دی ماه 94 نسبت به افزایش یک هزار ریال (1000 ریال) به قیمت خرید فعلی هر کیلوگرم شیر خام از دامداران اقدام و متقابلا قیمت فرآورده‌های لبنی پرمصرف (شیر، ماست و پنیر) را با افزایش حداکثر 6 درصد نسبت به قیمت مصوب سال 1393 اعمال کنند.