kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۳۷
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
عضو اتاق بازرگانی تهران:

برخلاف نامه «جان کری»، مصوبه آمریکا قطعا بر تجارت خارجی ایران تاثیر می‌گذارد

یک عضو اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد برخلاف نامه «جان کری» مصوبه آمریکا قطعا بر تجارت خارجی ایران تاثیر می‌گذارد.


عباس آرگون، در گفت‌وگو با «نسیم» در رابطه با طرح ضد ایرانی کنگره آمریکا درباره روادید بیان داشت: آمریکایی‌ها با این کارشان یک نوع تحریم جدید را بر کشورمان اعلام کردند، و دشمنی دیرینه خود با ایران را نشان دادند.
وی ادامه داد: با چنین طرحی آمریکا یک محدودیت جدی بر سر کشورهای اروپایی و سرمایه‌گذاران خارجی که می‌خواهند بیایند و در ایران سرمایه‌گذاری کنند ایجاد کرده است و این موضوع مانع ورود سرمایه‌گذاران به کشورمان خواهد بود.
آرگون تأکید کرد: در این میان یکی از موضوعات دیگر که با این طرح دچار آسیب جدی‌تری خواهد شد صنعت توریسم است.
عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: این رفتار آمریکا در چنین برهه زمانی که قرار است تحریم‌ها برداشته شود، به نوعی بدعهدی آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد و دشمنی آن‌ها نسبت به مردم و تجارت ایران را ثابت می‌کند.
وی گفت: آقای جان کری نامه می‌نویسند که نمی‌گذاریم این طرح بر روی روابط تجاری با ایران تأثیرگذار باشد و این موضوع به دلایل مسائل امنیتی بوده در صورتی که قطعا این تصمیم بر روی تجارت خارجی کشور تأثیر نامطلوبی خواهد داشت.
وی اضافه کرد: جالب این است کشورهایی که خودشان تروریسم هستند جز آن 4 کشور که نامشان در طرح آمده نیستند، اما ایران که خودش یکی از جدی‌ترین قربانیان تروریست است و سالیان گذشته نیز از جمله کشورهایی بوده که از این حوزه آسیب‌های زیادی را متحمل شده و در معرض تروریست بوده نامش در این طرح به چشم می‌خورد.
وی تاکید کرد: در این شرایط که صحبت از برداشتن تحریم‌ها است، وقتی چنین طرحی تصویب و به این سرعت تأيید می‌شود واقعا جای سؤال دارد و تفکر و دشمنی‌اش با ایران را یادآور می‌شود و بداخلاقی آمریکا را نشان می‌دهد.