kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۲۸
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳

کوتاه از شهرستان ها


تشکیل صندوق اعتباری
شهرکرد- خبرنگار کیهان: مدیر هماهنگی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تشکیل 30 صندوق اعتباری خرد برای زنان روستایی و عشایری در این استان خبر داد. نعمت‌الله نوروزی گفت: خط اعتباری به میزان 150 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه 4 درصدی در اختیار این صندوق‌ها قرار داده می‌شود. وی افزود: با راه‌اندازی این صندوق‌ها برای 500 نفر از زنان روستایی و عشایری به صورت مستقیم و 6 هزار نفر به طور غیر مستقیم فرصت شغلی فراهم می‌شود.

برگزاری مسابقات قرآن
کیش- خبرنگار کیهان: چهاردهمین دوره مسابقات قرآن، حدیث و اذان در مرکز همایش‌های بین‌المللی خلیج فارس برگزار شد و در آن 105 نفر در رشته‌های قرائت، ترتیل، تحقیق، اذان، ابتهال، حفظ، مفاهیم قرآن کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند  در پایان این مسابقات از نفرات برتر هر رشته تقدیر به عمل آمد.

احداث باند دوم محور اصفهان- اردستان
اصفهان- خبرنگار کیهان: مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: باند دوم محور اصفهان- اردستان در سه ماه اول سال 95 آماده بهره‌برداری می‌شود. حمیدرضا امیرخانی افزود: طول این محور 72 کیلومتر است که هم اکنون 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی تصریح کرد: با احداث باند دوم این محور تمام قوس‌های خطرناک در این محور حذف و از وقوع تصادفات جلوگیری به عمل می‌آید.

پیشرفت 60 درصدی ساخت موزه
شهرکرد- خبرنگار کیهان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی ساختمان موزه بزرگ این استان خبر داد.بهمن عسکری سوادجانی افزود: این موزه در دو طبقه و چند گالری با کاربری‌های مربوطه، کتابخانه، سالن اجتماعات، کافی‌شاپ، مخزن اشیاء و کارگاه‌های مرمتی در شهرکرد احداث می‌شود.به گفته وی امسال 4 هزار و 300 میلیون ریال برای اجرای این پروژه تأمین اعتبار شده است.

تحصیل 867 دانش‌آموز افغانی
ساری- خبرنگار کیهان: معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: از مجموع 875 دانش‌آموز تبعه خارجی 867 نفر تبعه افغانستان هستند و پراکندگی این دانش‌آموزان در تمام شهرهای استان به چشم می‌خورد و آنان در تمام مقاطع مشغول تحصیل هستند. عیسی میرشفیعی افزود: دانش‌آموزان اتباع خارجی که دارای مجوز قانونی حضور در کشورند می‌توانند از امکانات آموزشی بهره‌مند شوند.

بدهی 3 هزار میلیاردی شهرداری قم
قم- خبرنگار کیهان: شهردار قم از بدهی 3 هزار میلیاردی ادارات و دستگاه‌های دولتی به شهرداری خبر داد و گفت: در این زمینه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رایزنی صورت گرفته و قرار است در بودجه سال آینده ردیف‌هایی برای این طلب در نظر بگیرند.مرتضی سقائیان‌نژاد افزود: با این حال شهرداری قم هم اکنون یک هزار و 500 میلیارد تومان به بانک‌ها و 75 میلیارد تومان نیز به پیمانکاران بدهکار است.وی ادامه داد: با همکاری رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان استان قم در مجلس بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد.شهردار قم گفت: بخشی از طلب پیمانکاران مربوط به سال 90 به بعد است و ما به خاطر مشکل نقدینگی نمی‌توانیم نقدی با آنها تسویه کنیم لذا در نظر داریم 20 درصد طلب آنها را نقدی و مابقی به صورت تهاتری تسویه کنیم.

تجلیل از تلاشگران
سمنان- خبرنگار کیهان: طی مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولان در شهر سمنان برگزار شد از 44 نفر از کارکنان و دانش‌آموزان مدارس استثنایی این استان و 6 نفر از خیران این عرصه تجلیل به عمل آمد. همچنین در این مراسم از کارکنان و دانش‌آموزانی که در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف الگوهای برتر تدریس، اقدام‌پژوهی، قرآنی، هنری، ورزشی و غیره رتبه‌های برتر کشوری و استانی را کسب کردند تقدیر شد.

رونمایی از تندیس قاریان ممتاز
کرمانشاه- خبرنگار کیهان: در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی استان کرمانشاه از خانواده 5 قاری ممتاز که در حادثه منا جان خود را از دست دادند تجلیل به عمل آمد. پیش از آغاز مراسم افتتاحیه این دوره مسابقات از تندیس 5 قاری مزبور در بوستان کرمانشاه رونمایی شد.