kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰

جلوگیری از تخریب مدرسه روستایی در مشگین‌شهر

با حضور اهالی روستای ارجق و میانجیگری استاندار اردبیل از اجرای حکم تخریب تنها دبیرستان این روستا واقع در شهرستان مشگین‌شهر به صورت موقت جلوگیری شد.


مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر به بهانه واقع شدن ساختمان مدرسه در اراضی کشاورزی اقدام به اخذ مجوزهای لازم برای تخریب این بنا کرده است.
صابر سپهری افزود: خوشبختانه هنگام اجرای حکم با میانجیگری شخص استاندار و تجمع روستاییان اجرای حکم به صورت موقت متوقف شد و تلاش برای لغو دایمی حکم صادر شده همچنان ادامه دارد.
وی گفت: در حال حاضر این مدرسه به عنوان آموزشگاه (روستا محور) مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیش از 300 دانش‌آموز از روستاهای همجوار در این مدرسه مشغول تحصیل هستند.
سپهری با بیان اینکه کلنگ احداث این ساختمان توسط استاندار وقت به زمین زده شده و تمام مراحل اخذ امتیازات آب، برق و گاز تلفن به صورت قانونی طی شده از صدور حکم تخریب مدرسه اظهار تأسف کرد.
وی اظهار کرد: بخش مشگین شرقی به صورت جدی با مشکل کمبود فضاهای آموزشی مواجه است و تخریب این ساختمان نوساز 12 کلاسه مشکل فعلی را مضاعف خواهد کرد.
سپهری گفت: برای احداث این بنا و تجهیز آن 20 میلیارد ریال توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و خیرین منطقه هزینه شده است.