kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
دانشگاه در جبهه - ۱۳۲

دانشجوی شهید عبدالحمید امیرکاوه


شهيد عبدالحميد اميركاوه در تاريخ19   ارديبهشت 1340 به دنیا آمد. از همان اوایل زندگي، كودكي بود پرجنب و جوش و فعال و طول مدت عمر كوتاه و بلند و پرمحتوا نمونه‌اي بود از اخلاص و ايثار و فداكاري. سال‌هاي ابتدايي را در دبستان خواجه نصير و سال‌هاي راهنمايي را در مدرسه شهيد احمدي و متوسطه خود را در دبيرستان منتظري نجف‌آباد به پایان رساند.
سال اول رشته فیزیک کاربردی بود كه عازم جبهه گرديد و عاقبت در سال 1361 در عمليات بيت‌المقدس در منطقه شلمچه به ديار حق شتافت.
در بندهایی از وصیت‌نامه شهید دانشجو «عبدالحمید امیرکاوه» می‌خوانیم:
در راه اسلام و برپايي دين حق در جامعه، جان هيچ مهم نيست امام حسين(ع) و يارانش و بهترين اصحاب او و بهترين فرزندان و بهترين انسان‌هاي روي زمين به‌خاطر احياي دين حق از جان خود گذشتند.
 اين يك مشخصه بارز اسلام است كه فرد را آن‌طور مي‌سازد كه در راه هدف مقدس خود بهترين سرمايه عمر يعني جان را خيلي آسان در راه او مي‌دهد. كجايند مدعيان راه آزادي و خلق و استقلال بروند و ببينند چطور جوان‌هاي عزيز در جبهه‌ها نبرد می‌كنند
سخني دارم با برادران خود و تمام كساني كه در هر گوشه‌اي از اين كشور مشغول به‌كار هستند و آن اين است كه سعي كنيد تا آنجاکه ظرفيت داريم و توان داريم كارمان براي خدا باشد و مورد رضاي او كه اگر كار به‌خاطر او باشد ديگر هيچ غمي نداريم ان‌شاءالله ان‌شاءالله خدا همه ما را ببخشد.