kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۷۳۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
با حضور وزیر کشور

صندوق‌های شفاف انتخابات رونمایی شد

روز گذشته در مراسمی با حضور وزیر کشور از تمبر یادبود دهمین انتخابات مجلس و پنجمین انتخابات خبرگان رهبری و نیز صندوق‌های شفاف انتخابات رونمایی شد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه مراسم رونمایی از تمبر یادبود دهمین انتخابات مجلس و پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه شکرگزاری ما این است که بتوانیم مجددا با برگزاری انتخابات قانونی دین خود را به مردم و شهدا ادا کنیم، گفت: همه باید به دنبال این باشیم که انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان دوره پنجم در یک فضای توام با امنیت و باشکوه برگزار شود تا یک بار دیگر قدرت ملی‌مان را در قالب وحدت به دنیا نشان دهیم.
وزیر کشور تاکید کرد: همه باید فکر کنیم که چگونه از ظرفیت انتخابات و انتقال قدرت در جهت تقویت اقتدار ملی استفاده کنیم. در یک کشور که نزدیک 80 میلیون نفر جمعیت دارد حتما سلایق متفاوت است اما مهم این است که منافع ملی که هدف اصلی است فراموش نشود، چراکه همه ایرادات در مسیر حل خواهد شد.
رحمانی ‌فضلی خاطرنشان کرد: انتخابات نباید صحنه انتقام‌جویی‌ها و تقویت تضادها باشد، چراکه بیان ایراداتی که در برخی مواقع سابقه تاریخی دارد حل آن در انتخابات امکانپذیر نیست.
به گزارش فارس، وزیر کشور در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس برگزاری سی و سه انتخاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی که در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر همه فرمانداران و بخشداران در همه استان‌ها به صورت منطقه‌ای آموزش می‌بینند.
وزیر کشور با بیان اینکه امروز صندوق جدید اخذ رأی به نمایش گذاشته شد، تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی همه دستگاه‌ها و همچنین همراهی احزاب، افراد و نامزدهای انتخابات و همچنین مردم، شاهد برگزاری انتخاباتی سالم باشیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک یادآور شد: انتخابات الکترونیکی زمانی کامل می‌شود که اخذ و شمارش آرا نیز الکترونیکی شود. در گذشته انتخابات الکترونیکی برگزار می‌شد اما مرحله آخر که اخذ و شمارش بود در این انتخابات صورت می‌گیرد که بنا شده در 9 کلانشهر این امر صورت گیرد.
رحمانی ‌فضلی با بیان اینکه بخش سخت‌افزاری انتخابات الکترونیکی با همراهی و نظارت شورای نگهبان به پایان رسیده گفت: مرحله دوم مرحله نرم‌افزاری است که کارشناسان مشترک شورا و وزارت کشور در حال بررسی آن هستند و در تمام مراحل هماهنگی وجود دارد.
گفتنی است صندوق‌های شفاف که به تایید شورای نگهبان رسیده، قرار است در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مورد استفاده قرار گیرد.