kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
مجید مجیدی عنوان کرد:

کارشکنی رژیم آل سعود علیه فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»(اخبار ادبی و هنری)

مجیدی از کارشکنی رژیم آل سعود در اکران جهانی فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» خبر داد.

مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» صبح دیروز شنبه 23 آبان با حضور در دبیرستان نظام مافی در منطقه مهرآباد جنوبی با دانش‌آموزان این مدرسه دیدار کرد و به پاس ارزش‌گذاری به مقام معلم به صورت نمادین درس «بچه‌های آسمان» را که جزو درس‌های کتاب ادبیات فارسی دوم دبیرستان است، تدریس کرد.
این کارگردان در ادامه به پرسش‌های دانش‌آموزان پاسخ داد. وی در جواب سوال یکی از نوجوانان که نظرش را درباره «جایزه اسکار» پرسید، اظهار داشت: برنده اسکار شدن هم می‌تواند موقعیت خوبی برای فیلمساز باشد و هم موقعیت بدی. خوب از این جهت که فرصت‌های بین‌المللی شدن فیلمساز بیشتر می‌شود و عمق کارهای هنری‌اش فراتر می‌شود. ولی از این جهت می‌تواند بد باشد که ممکن است فیلمساز را به سقوط بکشاند و فراموش کند از کجا آمده است.
مجیدی بعد از پایان تدریس، در جمع خبرنگاران گفت: من دوران کودکی خود را در همین مناطق سپری کردم و هنوز نیز مادر من در این منطقه زندگی می‌کند. از زمانی که درس بچه‌های آسمان به عنوان یکی از دروس در دبیرستان‌ها تدریس می‌شد من بسیار علاقه داشتم که روزی در مدرسه حاضر شوم و به مقام معلمینی که برای دانش‌آموزان زحمت می‌کشند ادای احترام کنم.
وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت نمایش فیلم محمد رسول‌الله(ص) در کشورهای دیگر گفت: چند روز پیش فیلم در دانمارک و در مسجد امام علی‌(ع) نمایش داده شد که با استقبال زیادی روبرو شد و مورد تشویق قرار گرفت. همچنین هفته آینده عازم لهستان هستم و قرار است جایزه مهمی  که در لهستان به یک فیلمساز داده می‌شود به من و فیلمبردار فیلم اهدا شود.
مجیدی افزود: قرار است به زودی فیلم در خانه سینمای کشور ایتالیا به نمایش دربیاید و اکران گسترده آن نیز از 17 ربیع‌الاول سالروز میلاد پیامبر در 400 سینما در ترکیه آغاز می‌شود. در ترکیه کمپانی مارس و ATV قرار است این فیلم را پخش کنند. همچنین فیلم به خیرالدین کارابان مفتی اعظم این کشور نشان داده شده و مورد پسند وی قرار گرفته است.
کارگردان فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» ادامه داد: هرچند بعضی کشورها همچون عربستان در راه نمایش این فیلم مشکلاتی ایجاد کردند اما در حال برنامه‌ریزی برای اکران این فیلم در کشورهای عراق، سوریه و لبنان با دوبله عربی هستیم. همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای اکران فیلم در آمریکا و اروپا صورت گرفته است.