kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰

کوتاه از سراسر جهان

آمریکا
اسپوتنیک:  همزمان با افزایش تنش‌ها با چین نیروی دریایی آمریکا خبر داده که ناو هسته‌ای هواپیمابر «تئودور روزولت» منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین را ترک کرد. چین اقدام به ساخت و ساز جزایر مصنوعی در دریای جنوب چین کرده است که با واکنش منفی آمریکا رو‌به‌رو شده بود.
نروژ
خبرگزاری فرانسه: نروژ اعلام کرده افسران پلیس این کشور در یک سال گذشته به دلیل افزایش تهدیدها اجازه حمل سلاح گرم را داشتند اما با کم شدن خطرات و سطح تهدیدها دیگر نیازی به حمل سلاح ندارند.
عربستان
رویترز: سخنگوی کرملین می‌گوید ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه کنفرانس گروه اقتصادی 20 در ترکیه با پادشاه عربستان دیدار و با وی درباره پرونده سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.
افغانستان
تسنیم: به گفته مقامات محلی ولایت هلمند در جنوب افغانستان، 65 سرباز ارتش این کشور پس از پیوستن به طالبان چند پاسگاه را به این گروه واگذار کرده است!
سوریه
موسسه گالوپ: موسسه پژوهشی گالوپ اعلام کرده طبق آخرین نظرسنجی‌ها، اکثریت مردم آمریکا با اعزام نیروهای این کشور به سوریه برای آنچه «مقابله با داعش و سایر نیروهای تروریستی» نامیده می‌شود مخالفند. این موسسه پژوهشی افزوده 40 درصد از مردم آمریکا با هرگونه دخالت نظامی این کشور در مناطق دیگر جهان مخالفت کرده‌اند.
فلسطین
قدسنا: روزنامه تایمز اسرائیل در گزارشی نوشته در متروهای شهر بوستن آمریکا پوسترهایی نصب شده که در آن رژیم صهیونیستی به استفاده از دلارهای آمریکایی برای کشتن کودکان فلسطینی متهم شده است. مقامات حمل و نقل این شهر با نصب این پوسترها در مترو موافقت کرده‌اند.
عراق
پانوراما: سخنگوی نیروی بسیج مردمی عراق طی اظهاراتی وزیر خارجه آمریکا را «دروغگو» توصیف کرده و گفته آمریکایی‌ها افکار عمومی را فریب می‌دهند و این‌گونه القا می‌کنند که آنها مناطق عراق را آزاد و به برقراری امنیت کمک می‌کنند.
لبنان
رای الیوم: عبدالباری عطوان روزنامه‌نگار مشهور عرب انفجارهای انتحاری در حومه جنوبی بیروت را «آزمون دشوار برای لبنانی‌ها» و «فتنه‌ای تروریستی برای تجزیه این کشور» عنوان کرده است. به گفته وی این فتنه خونین در اتاق‌های سیاه آمریکا برنامه‌ریزی شده است.