kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۶۸۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
به دلیل بیماری سوختگی رخ داد

نابودی بیشتر توده‌های شمشاد در جنگل‌های شمال

قائم مقام دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از نابودی بیشتر رویشگاه‌ها و توده‌های شمشاد موجود در جنگل‌های شمال کشور به علت بیماری سوختگی خبر داد.

مسعود ملکی به خبرنگار ایرنا در نوشهر گفت: بیماری سوختگی شمشاد در کل جنگل‌های هیرکانی واقع در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان وجود دارد ضمن اینکه در بسیاری از مناطق نیز خشکیدگی کامل پایه‌های شمشاد به چشم می‌خورد.
وی تاکید کرد: رشد و توسعه این بیماری و همه‌گیر شدن آن در شمشادهای جنگلی و حتی گونه‌های زینتی گسترش یافته است. ملکی درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با این بیماری گفت در مجموع 36 هکتار عملیات و پایش بهداشتی به شیوه هرس اندام‌های آلوده و جمع‌آوری و امحای بقایای آلوده انجام شده است. البته با توجه به گستردگی مناطق آلوده، این قبیل اقدامات جزیی و محدود کارساز نیست!
وی اعتبار تخصیص یافته سال 1393 این دفتر را 9 میلیارد و 730 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: اعتبار تصویب شده برای سال 1394 و از محل طرح صیانت از جنگل‌های شمال، 51 میلیارد و 500 میلیون ریال است که تاکنون هیچ مبلغی تخصیص نیافته و اعتبار استانی نیز هنوز اعلام نشده است.