kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۶۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار به مؤسسه‌‌های قرآنی نوپا

معاون مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت‌های قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای مؤسسه‌های قرآنی نوپای کشور 10 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

حمیدرضا شیخ ویسی در سمنان به خبرنگاران گفت: پرداخت کمک‌های بلاعوض به مؤسسه‌های قرآنی نوپا از بخش‌های بسته حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در نیمه دوم سال 94 محقق می‌شود.
وی افزود: دیگر بخش بسته حمایتی این وزارتخانه شامل 10میلیارد ریال است که به 300 مؤسسه نوپا اختصاص می‌یابد و مؤسسه‌های قرآنی که تاکنون هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده باشند نیز 30 تا 100 میلیون ریال دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: اجرای طرح نظارت و ارزیابی عملکرد بیش از دوهزار و 200 مؤسسه قرآن و عترت تحت پوشش این وزارتخانه نیز در این بسته حمایتی پیش‌بینی شده است.
شیخ ویسی با اشاره به آغاز فعالیت هیئت‌های رسیدگی به امور مؤسسه‌های قرآنی در کشور گفت: آیین‌نامه صدور مجوز فعالیت مؤسسه‌های قرآن و عترت نیز در آینده به تصویب نهایی
می‌رسد.
وی گفت: با صدور این آیین‌نامه، فعالیت هیئت‌های نظارت بر عملکرد و رسیدگی به امور مؤسسه‌های قرآنی ادغام می‌شود. عزم جدی دولت و بخش خصوصی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی، تشکیل صندوق بیمه فعالان قرآنی و تخصیص 100 میلیاردریال اعتبار برای بیمه فعالان قرآنی کشور، از دیگر برنامه‌های حمایتی از مؤسسه‌های قرآنی از سوی این مسئول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان شد.
معاون مدیر کل آموزش و توسعه مشارکت‌های قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساماندهی فعالیت‌های قرآنی مهدهای کودک و برگزاری دوره‌های آموزشی را نیز از دیگر برنامه‌های سال 94 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.
چهار هزار و 500 مؤسسه قرآن و عترت در کشور فعالیت دارند که دوهزار و 200 مؤسسه زیر پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.