kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت:

امسال موردی از کرونا در کشور نداشتیم

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال جاری تاکنون موردی از کرونا ویروس در کشور وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، «محمد‌مهدی گویا» ظهر دیروز در حاشیه بازدید از بخش‌های بیمارستان علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) رفسنجان اظهار داشت: از سه مورد بیمار مبتلا به بیماری‌های تنفسی که در رفسنجان فوت کردند، هیچ‌ یک به عفونت کرونا ویروس مبتلا نبودند.
گویا در مورد سه بیماری که در بیمارستان علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) رفسنجان فوت کردند، اظهار داشت: یکی از آنها مادر بارداری بوده که آنفلوآنزای وی تأیید شده، یک نفر هم زمینه بیماری تنفسی داشته و مورد سوم هم بیمار دیابتی بوده است، کادر پزشکی در این جریان به‌ خوبی کار خود را انجام دادند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با بررسی‌هایی که شخصا انجام دادم بهترین مراقبت از بیماران صورت گرفته و تمام اصول بهداشتی درمانی برای این بیماران انجام شده است.
وی خاطر‌نشان کرد: تعدادی بیمار هم که به ویروس آنفلوآنزا مبتلا بودند با مراقبت‌های بیمارستانی سلامت خود را به دست آوردند و مرخص شدند.