kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خبر داد

تشکیل کریدور صادراتی دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی دارای معافیت مالیاتی هستند و امسال 1500 شرکت معافیت گرفتند و شرکتی داشته‌ایم که 15 میلیارد تومان معافیت مالیاتی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، «سورنا ستاری» عصر دیروز در جمع مدیران اجرایی و فعال در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سیستم ساده‌ای تعریف شده است، اظهار داشت: ستادهای مختلفی در این زمینه فعال هستند که معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله این حمایت‌ها بوده و فعالان این امر باید با این سیستم آشنا شده و از آن استفاده کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تاکید کرد: شرکت‌های فناورانه به سه دسته تقسیم شده‌اند و آمادگی داریم تا مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را در زیرساخت فعلی بررسی کنیم.
وی ادامه داد: آینده جوانان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی و کشور در همین امور و شرکت‌های دانش‌بنیان هست و در واقع سرمایه اصلی ما جوانان و نیروی‌های انسانی هستند نه ذخایر نفت و گاز و باید به سمتی برویم که مشکلات را مورد بررسی قرار دهیم و حل کنیم.
ستاری از تشکیل کریدور صادراتی دانش‌بنیان خبر داد و گفت: در زمینه حمایت‌های صادراتی و استانداردسازی اقداماتی انجام داده‌ایم تا تسهیل صادرات صورت گیرد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تصریح کرد: در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان رقم‌های خوبی اختصاص می‌یابد که امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد و مشکلات مورد بررسی قرار گیرد تا در سیستم موجود بتوانند حرکت کنند.