kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸

حوادث کوتاه از کشور

    خواب‌آلودگی مرگ‌آفرین
زاهدان- فارس: رئیس پلیس راه سیستان و بلوچستان گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر قوع یک فقره واژگونی وانت پیکان، در کیلومتر 80 محور «خاش-زاهدان» بلافاصله تیم گشت پلیس راه در محل حاضر شد.سرهنگ ایوب شرافتی افزود: در این حادثه یک دستگاه وانت پیکان به علت عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی در سرپیچ  از مسیر حرکت خود خارج و در شانه خاکی محور واژگون شد.
وی ادامه داد: در این حادثه راننده خودرو در اثر شدت صدمات وارده به همراه کودک 6 ساله در محل فوت و 4 تن از سرنشینان که در عقب خودرو، به صورت غیرمجاز نشسته بودند، مصدوم و به بیمارستان اعزام شدند.
تصادف در جاده ایرانشهر
زاهدان- ایرنا: فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر برخورد یکدستگاه خودرو سواری پراید و یک دستگاه کامیون خاور در جاده روستایی ایرانشهر 2 سرنشین پراید در دم کشته و یک نفر زخمی شد.
سرهنگ محمدرضا کورسی افزود: این حادثه در کیلومتر 95 ایرانشهر در راه روستایی چاهشور رخ داد.
وی علت این حادثه را تجاوز به چپ از سوی کامیون خاور ذکر کرد.
حمله خرس به زن روستایی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی طالقان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی تماس تلفنی شورای روستای این شهرستان مبنی بر حمله خرس گرسنه به اهالی روستا، بلافاصله مأموران برای بررسی به محل اعزام شدند.
سرهنگ کامران ملکی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد تعدادی از اهالی روستا برای چیدن زرشک به کوهستان رفته بودند که یک قلاده خرس گرسنه به آنها حمله‌ور شده و پس از زخمی‌کردن یکی از اهالی روستا، فرار کرده است.
وی ادامه داد: فرد مجروح که یک زن بود بلافاصله توسط واحد اورژانس به مرکز درمانی شهرستان انتقال داده شد.
نجات گردشگران مفقود شده در جنگل
ساری- خبرنگار کیهان: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: در پی مفقود شدن شبانه 35 گردشگر تهرانی تور گردشگری در جنگل‌های آمل، دو گروه امدادی جمعیت به منطقه اعزام شدند و با وجود تاریکی هوا 32 گردشگر را در منطقه الیمستان نجات دادند.ولی‌پور افزود: سه کوهنورد مفقود شده نیز که با دستگاه جی‌پی‌اس مکان‌یابی شده بودند سرانجام ساعت 12 دیروز نجات یافتند.
کلاهبرداری با چک‌های جعلی
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گرگان گفت: به دنبال شکایت فردی مبنی بر وقوع کلاهبرداری به ارزش 2 میلیارد ریال با موضوع خرید لبنیات، ماموران با تشکیل تیم ویژه بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.محمدرضا اکبری افزود: با استعلام انجام شده از بانک‌های موردنظر، جعلی بودن چک‌های صادره از سوی متهم اثبات شد و با تحقیقات پلیسی فرد موردنظر که ساکن استان مازندران بود، شناسایی و با اخذ نیابت قضایی، متهم در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.
وی ادامه داد: متهم پس از مواجه شدن با مستندات پلیس و ادله موجود علیه وی، در نهایت به جرم خود اعتراف کرد.
فرجام کلاهبردار حرفه‌ای
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: به دنبال شکایت فردی مبنی بر اینکه از سوی شخصی ناشناس مورد کلاهبرداری قرار گرفته، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
سرهنگ احمد کرمی افزود: متهم طی تماس با شاکی و معرفی خود با هویت جعلی تقاضای خرید گیره پلاستیکی لباس به مبلغ 17 میلیون تومان کرد و شاکی نیز بار مذکور را در انباری در استان قم تخلیه و برای دریافت مبلغ معامله به همراه وی به بانک مراجعه کرد. اما وی در فرصتی مناسب متواری شد.وی ادامه داد: شاکی پس از بازگشت به محل تخلیه بار نیز متوجه انتقال بار از محل مذکور می‌شود.سرهنگ احمد کرمی تصریح کرد: با انجام تحقیقات لازم از مالک انبار مشخص شد متهم با ارائه مدارک هویتی جعلی و ارائه یک برگ چک جعلی اقدام به اجاره این ملک کرده و در یک هفته‌ای که مشغول به کار بوده پس از انجام کلاهبرداری از شاکی، انبار را تخلیه کرده است.
وی یادآور شد: با انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی، مأموران آگاهی استان متهم را شناسایی و دستگیر کردند و وی نهایتا پس از تحویل به مرجع قضایی استان با قرار قانونی راهی زندان شد.
سرقت احشام
سمنان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف 411 راس دام سرقتی از یک واحد دامداری در شهرستان دامغان خبر داد.
سرهنگ روح‌الامین قاسمی گفت: در تحقیقات پلیسی 4 دستگاه کامیون توقیف و 7 نفر متهم دستگیر شدند که دو نفرشان از چوپانان دامداری بودند. وی ارزش احشام کشف شده را 2 میلیارد ریال برآورد کرد.
کشف 31 تن برنج قاچاق
خرم‌آباد - مهر: فرمانده انتظامی لرستان از توقیف دو دستگاه کامیون و کشف 31 تن برنج خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون ریال در شهرستان‌های سلسله و بروجرد خبر داد.سرتیپ محمد قنبری گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان سلسله در راستای طرح تشدید مبارزه با کالای قاچاق در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه کامیون کمپرسی مشکوک شده و آن را توقیف کردند.وی افزود: در بازرسی از کمپرسی، 16 تن برنج خارجی قاچاق فاقد مجوز گمرکی که از استان‌های همجوار به غرب کشور بارگیری شده بود،‌ توقیف شد.قنبری اظهار داشت: همچنین در عملیاتی دیگر ماموران پلیس آگاهی شهرستان بروجرد با توقیف یک دستگاه کمپرسی، 15 تن برنج قاچاق را کشف کردند. وی ارزش محموله‌های مکشوفه را یک میلیارد و 900 میلیون ریال اعلام و تاکید کرد: در این رابطه دو قاچاقچی دستگیر و به مقام قضائی معرفی شدند.
کشف محموله لاستیک قاچاق
شهرکرد - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: ماموران این فرماندهی هنگام کنترل خودروها در محور لردگان - یاسوج یک دستگاه کامیون کشنده حامل لاستیک خودرو خارجی را متوقف کردند.
سرتیپ پاسدار نورعلی یاری افزود: در بازرسی از این خودرو، 205 حلقه لاستیک خودرو و 5 هزار و 300 جفت انواع دستکش خدماتی فاقد مدارک مثبت گمرکی به ارزش 3 میلیارد و 200 میلیون ریال کشف کردند.
وی تصریح کرد: متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
واژگونی کامیون پس از تصادف با نیسان
مشهد - باشگاه خبرنگاران جوان: مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: در پی برخورد کامیون خاور و یک دستگاه نیسان وانت با یکدیگر در 19 کیلومتری جاده مشهد به نیشابور در حوالی روستای تپه سلام خودرو نیسان از مسیر اصلی منحرف و کامیون خاور نیز واژگون شد.
حسین خاکپور افزود: در اثر این سانحه رانندگی که علت آن توسط کارشناسان پلیس راه استان در دست بررسی است، یکی از سرنشینان خودرو نیسان و راننده خودرو خاور در درون این وسایط نقلیه محبوس و مصدوم شدند.