kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۶۳۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶

روزشمار دفاع مقدس

23 آبان 59
تهاجم ارتش صدام به سوسنگرد: دشمن از چند روز قبل، شهر سوسنگرد را هدف بمباران قرار داده بود. تا اینکه روز 23 آبان این حملات شدت بیشتری یافت و ابوحیظه که روستایی در پنج کیلومتری سوسنگرد است، به تصرف ارتش بعث در آمد.
24 آبان 65
آغاز عملیات نامنظم فتح ۳، در جبهه شمالی، منطقه زاخو ـ دهوک عراق: با تلاش رزمندگان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (قرارگاه رمضان)، که به انهدام مراکز و تأسیسات نظامی و دولتی عراق و سرنگونی یک بالگرد و انهدام دهها تانک و خودرو نظامی انجامید.
24 آبان 66
عمليات نصر 8: این عملیات در شمال سلیمانیه، توسط سپاه انجام شد. تصرف ارتفاع گرده رش،  کشته و زخمی شدن حدود 300 تن از نیروهای دشمن و به اسارت در آمدن 200 تن از نیروهای دشمن از نتایج این عملیات بود.
25 آبان 59
حماسه سوسنگرد: استقامت قهرمانانه مردم این شهر در برابر بعثیان.
25 آبان 66
آغاز عملیات نامنظم ظفر ۳، با رمز «یا رسول الله (ص)»، در جبهه شمالی، منطقه دربندیخان عراق، با تلاش رزمندگان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (قرارگاه رمضان)، که به انهدام پایگاه‌ها و تأسیسات مرکز پشتیبانی و نیروگاه سد دربندیخان و سقوط یک بالگرد و انهدام ۱۰۵ دستگاه از انواع خودرو نظامی عراق انجامید.
26 آبان 59
سالگرد شکست محاصره سوسنگرد: با مقاومت قهرمانانه رزمندگان اسلام و حمله مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درعملیات شکوهمند آزاد‌سازی سوسنگرد، محاصره این شهر شکسته شد و نیروهای اشغالگر بعثی با دادن تلفات بسیار گریختند.
26 آبان 63
شهادت مهدی زین الدین، از فرماندهان قهرمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در جبهه‌های حق علیه باطل.
دادن اعتبارات جديد از سوي انگليس به عراق.
27 آبان 66
انجام پنجمین عملیات هوایی عراق، برای نابودی نیروگاه اتمی بوشهر.
۲۸ آبان 66
آغاز عملیات نامنظم ظفر ۴، با رمز «یا رسول الله (ص)»، در جبهه شمالی، منطقه استان دهوک، با جانفشانی دلاوران نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (قرارگاه رمضان)، که به انهدام تأسیسات نظامی و تأسیسات انتقال برق سد دهوک و چند مرکز دولتی عراق انجامید.
۲۹ آبان 66
آغاز عملیات نصر ۸، با رمز «یا محمد بن عبدالله (ص)»، در ماووت، با تلاش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، که به آزاد‌سازی شهر ماووت و چندین ارتفاع و روستا و پایگاه دشمن، انهدام دهها دستگاه تانک و نفربر و کشته و زخمی شدن حدود ۲ هزار عراقی انجامید.