kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۴

استاندار اربیل عراق:فاصله بین اربیل عراق با تمرچین ایران 55 کیلومتر کاهش می‌یابد

فاصله بین شهر اربیل عراق با تمرچین پیرانشهر با ساخت 5 تونل، 55 کیلومتر کاهش می‌یابد.
فاصله بین شهر اربیل عراق با تمرچین پیرانشهر با ساخت 5 تونل، 55 کیلومتر کاهش می‌یابد.
استاندار اربیل عراق در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون بین اربیل عراق و مرز حاج عمران 175 کیلومتر فاصله است که با ساخت این تونل‌ها، این فاصله به 120 کیلومتر کاهش می‌یابد.
نوزاد هادی گفت: کردستان عراق برای حل مشکلات مرز حاج‌عمران و توسعه زیرساخت‌های آن 60 میلیون دلار هزینه کرده است که با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن راه‌ها، وقت و اعتبار زیادی برای اتمام این طرح نیاز است. به گزارش واحد مرکزی خبر از ارومیه، وی به فعالیت چند شرکت سرمایه‌گذاری در زمینه احداث آزادراه اربیل- مرز حاج عمران اشاره کرد و گفت: برای رونق دادن به این مرز در تمام قسمت‌ها اقداماتی در دست اجراست.
وی گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران  به خصوص استان آذربایجان‌غربی را اولویت اصلی کردستان عراق دانست و گفت: ما، ایران اسلامی و آذربایجان‌غربی را دوست و همسایه بسیار خوب خود می‌دانیم و برای پیشبرد روزافزون روابط دو جانبه تلاش می‌کنیم. در این نشست استاندار آذربایجان‌غربی هم بر ارتقای سطح مناسبات بین دو استان تاکید کرد.
قربانعلی سعادت به توسعه زیر ساخت‌های گمرک تمرچین و مرز حاج عمران اشاره کرد و افزود: در نظر داریم از سال آینده اعتبارات عمرانی را در زمینه برخی طرح‌های اولویت‌دار شامل بهبود وضع گمرک تمرچین متمرکز کنیم.