kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۰

سیدحسن نصرالله: اگر مقاومت نبود اسرائيل در لبنان بود

دبیر کل حزب‌الله لبنان با یادآوری جنگ 33 روزه، رژیم صهیونیستی را خطر همیشگی منطقه و لبنان خواند و گفت اگر مقاومت نبود اسرائیل هنوز در لبنان باقی مانده بود.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با یادآوری جنگ 33 روزه، رژیم صهیونیستی را خطر همیشگی منطقه و لبنان خواند و گفت اگر مقاومت نبود اسرائیل هنوز در لبنان باقی مانده بود.
به گزارش فارس، سیدحسن نصرالله در سخنرانی به مناسبت بزرگداشت شهدای مقاومت گفت: مقاومت در هر زمان آمادگی در سطح بالای خود را حفظ می‌کند و در شرایط کنونی، قدرت مقاومت و امکانات آن در سطح بالا و پیشرفته‌ای است. دشمن باید نگران باشد و مرتکب هیچ محاسبات اشتباهی نشود.
وی با اشاره به همیشگی بودن خطر رژيم صهیونیستی و لزوم توجه به آن اظهار داشت: اگر مقاومت نبود اسرائيل در لبنان باقی‌مانده بود. اسرائیل همچنان دشمن و خطر و تهدیدی است که باید نسبت به آن هوشیار بود.
اسرائيل طی هفته‌های گذشته به دنبال استفاده از فرصت‌ها برای جنگ علیه مقاومت بود و ما متوجه تهدیدهای اسرائیل شدیم و بسیاری در لبنان توجهی به تهدیدها نکردند اما اسرائيل اوضاع را فرصتی برای حمله به مقاومت در لبنان و اعمال فشار بر آن می‌بیند و ممکن است که از برخی فرصت‌ها برای برخی اقدامات خصمانه سوءاستفاده کند، اسرائیل همچنان چشم به خاک و نفت ما دوخته است.
دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه عده‌ای از سال 1982 تا 2006 حزب‌الله را به دلیل مقابله با اسرائیل متهم می‌کردند افزود: اگر می‌خواستیم به این حرف‌ها گوش بدهیم، اسرائيل تاکنون در بیروت و جبل عامل باقی مانده بود و شهرک‌سازی، تعیین کابینه و اداره کشور را انجام می‌داد و آب‌های لبنان را به غارت می‌برد.
طرح سازش و اینکه چرا در این مقطع زمانی مهم بر آن تأکید شده، محور دیگر سخنرانی سیدحسن نصرالله بود که گفت: آیا لازم است که خطر اسرائیل علیه فلسطین را یادآوری کنیم؟ این موضوع بدیهی است ولی امروزه به فراموشی سپرده شده است. همه کشورها امروز به امور کشورهایشان مشغولند. آنچه آمریکا و اسرائيل می‌خواهند این است که فلسطین و نبرد با دشمن اسرائيلی از اولویت‌ها خارج شود.
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: باید اعتراف کرد که آنها تا سطح بالایی موفق شده‌اند ولی می‌توان از پیشرفت این روند جلوگیری کرد.
سیدحسن نصرالله با تاکید به مبارزه با تکفیری‌ها به تشریح دلایل این امر پرداخت و ادامه داد: آنها وقتی کسی را تکفیر می‌کنند، شخص دیگری که با عقاید، افکار و سیاست‌های آنان مخالف باشد را قبول نمی‌کنند و به مباح دانستن خونش و به حذف او روی می‌آورند.
وی به تکفیر جبهه النصره توسط گروهک داعش اشاره کرد و گفت: این دو گروه دارای یک فکر واحد هستند ولی وقتی بر سر یک موضوع سیاسی، موضوع مالی یا یک چاه نفت دچار اختلاف شدند، داعش، جبهه النصره را کافر و مرتد خواند.
نصرالله به سابقه شکل‌گیری تکفیری‌ها در روزهای پایانی جنگ افغانستان با شوروی اشاره کرد و کشتارهای این گروه را بیش از کشتار ارتش سرخ شوروی اعلام کرد.
دبیر کل حزب‌الله لبنان به حرف عده‌ای که می‌گویند انفجارهای لبنان نتیجه حضور حزب‌الله در سوریه است پاسخ داد و گفت: قبل از اینکه ما به سوریه برویم در شمال لبنان و برخی اردوگاه‌ها، مناطق مسیحی‌نشین و ارتش هدف حمله گروه‌های تکفیری قرار گرفتند. لبنان هدف گروه‌های تکفیری است و اگر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها این گروه‌ها را وارد سوریه کرده‌اند، لبنان را نیز هدف قرار می‌دهند چرا که در لبنان مقاومتی وجود دارد که بزرگترین خطر برای اسرائيل به حساب می‌آید.
دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به وحشت کشورهایی که شبه‌نظامی تروریست به سوریه اعزام کرده‌اند افزود: آنها نگران هستند که اگر گروه‌های تکفیری در سوریه پیروز شوند، وضع این کشور بدتر از افغانستان خواهد شد. اگر گروه‌های تکفیری بر دمشق و مرز سوریه و لبنان مسلط شوند چه باید بکنیم؟
نصرالله با اشاره به پیروزی حزب‌الله بر تکفیری‌ها در القصیر سوریه گفت: 30 هزار لبنانی در القصیر مورد تعرض تکفیری‌ها بودند. تکفیری‌ها، مردان آنان را می‌ربودند و به زنانشان تجاوز می‌کردند آیا ما حق نداریم برای مقابله با قتل و غارت و تجاوز به 30 هزار لبنانی وارد القصیر بشویم؟
دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخش پایانی سخنانش، معرفی دولت جدید لبنان را حاصل تلاش‌های حزب‌الله و جنبش امل اعلام کرد و افزود: مانع تشکیل دولت کسانی بودند که می‌خواستند حزب الله در هیچ دولتی حضور نداشته باشد.
دبیر کل حزب‌الله لبنان در پایان سخنان خود از ملت مظلوم بحرین در مبارزه علیه رژیم آل خلیفه تقدیر کرد.