kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۵۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۹

تهدید نارنجی‌هابرای تشکیل دولت سایه در اوکراین

رهبر مخالفان اوکراین اعلام کرد در آینده‌ای نزدیک با تشکیل دولت سایه فشارها به «کیف» را افزایش خواهند داد.
رهبر مخالفان اوکراین اعلام کرد در آینده‌ای نزدیک با تشکیل دولت سایه فشارها به «کیف» را افزایش خواهند داد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از رادیو دولتی روسیه نوشت: «آرسنی یاتسنیوک» از رهبران مخالفان دولت اوکراین اعلام کرده که سران مخالفان به اتفاق آرا تصمیم گرفته‌اند در آینده‌ای نزدیک یک دولت سایه تشکیل دهند.
وی در ادامه به پیشنهاد رئیس‌جمهور اوکراین به وی برای تصدی پست نخست‌وزیری اشاره کرد و گفت: این پیشنهاد را رد کرده است.
«یاتسنیوک» که ساعاتی قبل از سفر به «برلین» برای دیدار با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان این اظهارات را بیان می‌کرد افزود: تصمیم دارد در جریان دیدار با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به وی اعلام کند که نارنجی‌ها به چه کمک‌های اقتصادی و سیاسی نیاز دارند!
وی همچنین از اتحادیه اروپا خواست با دخالت در سیستم قضایی و امنیتی کشورش، به اپوزیسیون کمک کند!
غرب به رهبری آمریکا فقط چند روز پس از آغاز ناآرامی‌های اوکراین، با تمام توان و به صورت کاملا آشکار به حمایت از آنها پرداخت طوری که این روزها  اپوزیسیون نارنجی این کشور می‌گوید به کمتر از سقوط نظام حاکم بر این کشور رضایت نخواهد داد. این تقاضا در حالی مطرح می‌شود که کیف به درخواست اپوزیسیون امتیازات بسیار زیادی به آنها داده و حتی دولت را برکنار کرده است.
روز یکشنبه نیز «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور اوکراین با هدف کاهش از تنش‌ها دستور آزادی تمامی زندانیانی را که از زمان آغاز ناآرامی‌ها (21 نوامبر 2013) دستگیر شده‌اند صادر کرد اما این امتیاز نیز افاقه نکرد چرا که ساعاتی بعد میدان استقلال کیف مملو از نارنجی‌های تحت حمایت آمریکا بود! مخالفان که به تخلیه ساختمان شورای شهر نیز رضایت داده بودند، دیروز اعلام کردند، اگر کیف امتیازات بیشتری ندهد باز هم این ساختمان را به تصرف خود در خواهند آورد.
این ساختمان به مرکز فرماندهی نارنجی‌های تحت حمایت آمریکا تبدیل شده بود.
به اعتقاد کارشناسان، با توجه به وادادگی رهبران اوکراین در مقابل مخالفان تحت حمایت غرب، احتمال روی کار آمدن رهبران انقلاب ساقط شده نارنجی وجود دارد.