kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۹۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶
خط 9 بی‌آرتی شمال را به جنوب وصل کرد

آغاز فعالیت بلندترین خط اتوبوسرانی تندرو پایتخت

بلندترین خط اتوبوسرانی پایتخت از هفته آینده به زیر بار ترافیک شهروندان از شمال تا جنوب می‌رود.
بلندترین خط اتوبوسرانی پایتخت از هفته آینده به زیر بار ترافیک شهروندان از شمال تا جنوب می‌رود.
قائم‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از فعال شدن آزمایشی و انجام تست سرد خط 9 اتوبوس‌های تندرو در بزرگراه امام علی(ع) خبر داد و گفت: با توجه به این که عملیات ساخت خطوط BRT در بزرگراه امام علی(ع) به پایان رسیده است این خط تا پایان هفته زیر بار ترافیک می‌رود و به شهروندان از شمال تا جنوب پایتخت خدمات‌رسانی می‌کند.
حجت‌الله بهروز در گفت‌وگو با مهر با اشاره به زمان بهره‌برداری از این خط که مصادف با ماه پایانی سال شده است، گفت: احتمال استقبال شهروندان از این خط بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های اولیه است.
وی افزود: عبور این خط و ایجاد تلاقی با خط یک BRT امکان دسترسی شهروندان به دیگر سامانه‌های حمل و نقل شهری مثل مترو را فراهم می‌کند.
به گفته قائم‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، طول خط 9 BRT حدود 36 کیلومتر است که از این جهت بلندترین خط سامانه اتوبوس‌های تندرو به حساب می‌آید. این خط از انتهای شرقی بلوار ارتش (پایانه لاله) آغاز می‌شود و در ادامه با عبور از بزرگراه امام علی(ع) به سمت جنوب- بلوار شهید کریمی و بلوار دستواره به ایستگاه مترو جوانمرد قصاب می‌رسد. به طوری که خط 9 از 8 منطقه تهران می‌گذرد. همچنین در مسیر خط 9، 40 ایستگاه نصب شده که از این تعداد 17 ایستگاه دو طرفه و 23 ایستگاه یک طرفه است.
مطالعات اولیه کارشناسان سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از میزان جابه‌جایی مسافر توسط طولانی‌ترین خط تندرو پایتخت نشان می‌دهد که در روزهای نخست بهره‌برداری از خط 9 BRT روزانه 270 هزار جابه‌جایی مسافر انجام می‌شود.