kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۵
هواشناسی پیش‌بینی کرد

هوای تهران در پایان هفته گرمتر می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه آسمان کلانشهر تهران امروز ابری است، گفت: دمای هوای پایتخت جمعه و شنبه هفته پیش رو به بیش از 15 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه آسمان کلانشهر تهران امروز ابری است، گفت: دمای هوای پایتخت جمعه و شنبه هفته پیش رو به بیش از 15 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با فارس درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: براساس ورود سامانه بارشی جدید به کشور، بارش‌ها در نیمه‌غربی کشور آغاز شده است.
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش برف در استان ایلام شدت گرفته است، افزود: این امر باعث شده دید در این شهر به 500 متر برسد.
وی با اعلام اینکه برف در زنجان، همدان، ایلام و کرمانشاه آغاز شده است، ابراز داشت: در ارتفاعات نیمه‌غربی و سواحل شمال کشور بارش‌ها به صورت برف بود.
وی با بیان اینکه دیروز سپیدان در استان فارس بارش برف را تجربه کرده است، اظهار داشت: امروز این سامانه بارشی حرکت شرق سو به خودش می‌گیرد و بر همین اساس از میزان بارش‌ها در غرب و شمال غرب کشور کاسته می‌شود.
به گفته نقشینه؛ امروز بارش‌ها در مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور ادامه می‌یابد.
این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه شدت بارش‌ها روی دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس خواهد بود، گفت: اواسط امروز این سامانه روی نوار شرقی قرار می‌گیرد و از کشور خارج می‌شود.
وی افزود: طی دو روز آینده خلیج‌فارس مواج خواهد بود.
نقشینه همچنین از ورود موج جدید بارشی به کشور طی روز چهارشنبه خبر داد و گفت: بر همین اساس بارش پراکنده باران در مناطقی از سواحل دریای خزر آغاز می‌شود.این کارشناسی هواشناسی با بیان اینکه به سبب ورود این سامانه بارشی، بارش‌ها روی البرز به صورت برف خواهد بود، اظهار داشت: آسمان آبعلی تهران و فیروزکوه برفی است.
وی درباره تغییرات دمایی پایتخت یادآور شد: دمای هوای تهران طی دو روز آینده تغییرات چندانی ندارد به طوری که بیشینه‌ دمای هوا طی سه روز آینده 13 درجه و کمینه دمای هوا در این کلانشهر 6 و فردا 4 درجه سانتی‌گراد خواهد شد
.وی خاطرنشان کرد: جمعه و شنبه هفته آینده هوای تهران گرم می‌شود به طوری که پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در این کلانشهر به بیش از 15 درجه سانتی‌گراد برسد.