kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۵

برف، راه ارتباطی 100 روستا را قطع کرد

بارش برف که یکشنبه شب در غرب کشور آغاز شد، مدارس 5 استان کشور را دیروز به تعطیلی کشاند.

بارش برف که یکشنبه شب در غرب کشور آغاز شد، مدارس 5 استان کشور را دیروز به تعطیلی کشاند.
بارش برف در استان ایلام تمام مدارس شهرستان ایلام و مدارس نوبت صبح شهرستان‌های ایوان، ملکشاهی و بخش‌‌های کارزان شهرستان سیروان و چوار را تعطیل کرد.
به گزارش خبرگزاری‌ها روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز مدارس نوبت صبح ابتدایی و متوسط اول شهرستان سنقرو کلیایی را دیروز تعطیل اعلام کرد.
در استان همدان بارش برف باعث تعطیلی مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول شهرستان همدان در نوبت صبح و عصر شده است.
همچنین مدارس ابتدایی و راهنمایی شهرستان‌های کبودرآهنگ، گل‌تپه، قهاوند و مراکز پیش‌دبستانی و ابتدایی مناطق فامنین، رزن، قروه درجزین، و سردرود در استان همدان در نوبت صبح و مناطق بهار و لاجین دو نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شده است.
بارش برف در سپیدان استان فارس نیز مدارس ابتدایی نوبت صبح این شهر و بخش مرکزی را دوشنبه به تعطیلی کشاند.مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به بارش سنگین برف در قروه، بیجار و کامیاران گفت: راه ارتباطی 100 روستای این شهرها در اثر بارش برف مسدود شده و عوامل راهداری مشغول بازگشایی آنها هستند.
به گفته وی یکشنبه شب حدود 30 مسافر در مسیر سنندج به کامیاران در برف گرفتار شدند که توسط عوامل راهداری در راهدارخانه‌ها اسکان داده شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از امدادرسانی به 137 خودرو گرفتار در برف از یکشنبه شب گذشته تا صبح دیروز در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: 81 مورد از این خودروها از مسیر خود منحرف شده بودند.
وی افزود: 126 نفر از مسافران گرفتار در برف در پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر اسکان یافتند.
بارش سنگین برف در ایلام به حدی بود که تمام پروازهای فرودگاه شهدای ایلام را لغو و تردد در مسیرهای ارتباطی استان ایلام تنها با زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی امکانپذیر شد.
پرواز دیروز یاسوج - تهران و بالعکس نیز به علت وضعیت نامساعد جوی و بارش برف و باران لغو شد.
برخی از مدارس مناطق سردسیری، مدارس ابتدایی و دوره اول متوسط در شهر سی سخت و تمامی مدارس بخش مارگون کهگیلویه و بویراحمد هم در نوبت صبح تعطیل شدند.
کولاک شدید و کاهش میدان دید راه ارتباط 8 روستای منطقه «پشتکوه دوم» شامل «کلوسه»، «وستگان»،‌«کاهگان بالا»، «کاهگان پایین»، «وزوه»، «دورک»، «کاهگانک» و همچنین روستای «کمران» در گردنه کلوسه فریدونشهر اصفهان را مسدود کرد که عوامل راهداری مشغول بازگشایی آنها هستند.