kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱

تشییع پیکرهای مطهر 3 شهید مدافع حرم در شهرهای همدان و سبزوار

پیکرهای مطهر 3 شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) دیروز با حضور پرشور مردم و مسئولان در شهرهای همدان و سبزوار تشییع شد.
سرویس شهرستان‌ها-

به گزارش خبرنگار کیهان از همدان، مردم این شهر دیروز پیکرهای پاک ستوان یکم پاسدار شهید مجتبی کرمی و بسیجی دلاور مجید صانعی موفق که در حراست از حرم حضرت زینب(س) و جنگ با تروریست‌های داعش در سوریه عصر دوشنبه به شهادت رسیدند را از مقابل حرم امامزاده عبدالله(ع) تا میدان امام خمینی(ره) همدان تشییع کردند.
آیت‌الله طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بر پیکر این شهیدان نماز اقامه کرد.
مردم همدان با سر دادن شعارهای «یاحسین(ع)»، «یا زینب(س)»، «این گل پرپر از کجا آمده، از سفر کرب و بلا آمده» این شهیدان حرم را تا منزلگاه ابدی بدرقه کردند.
پیکرهای این 2 شهید پس از تشییع باشکوه بر روی شانه‌های مردم، در باغ بهشت شهر همدان آرام گرفت.
در این مراسم که استاندار همدان و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حضور داشتند حاضران انزجار و تنفر خود را از رژیم‌های کودک‌کش به نمایش گذاشتند و در پایان پیام قدردانی فرمانده کل سپاه پاسداران از خانواده شهیدان صانعی موفق و کرمی قرائت شد.
همچنین به گزارش ایرنا از سبزوار،  پیکر مطهر شهید رضا دامرودی از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) دیروز در شهرستان سبزوار تشییع شد.
در این مراسم تشییع‌کنندگان پیکر شهید دامرودی را با شعارهای لبیک یا حسین(ع)، لبیک یا زینب(س)، حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر داعشی، از مسجد جامع تا میدان کارگر سبزوار تشییع کردند.
در این مراسم پیام فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خانواده شهید دامرودی قرائت شد.
در این مراسم مسئولان، روحانیان، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
پیکر مطهر شهید دامرودی پس از تشییع برای خاکسپاری به زادگاهش روستای دامرود بخش روداب سبزوار منتقل شد.
شهید رضا دامرودی هفته گذشته در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.