kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
عباس براتی‌پور:

جریانی در پی احیای مدعیان تاریخ مصرف گذشته روشنفکری است!(اخبار ادبی و هنری)

یک شاعر و روزنامه‌نگار پیشکسوت تاکید کرد که جریان رسانه‌ای مرموزی در پی احیای مدعیان تاریخ مصرف گذشته اردوگاه روشنفکری و مردگان ادبی است!

عباس براتی‌پور در گفت‌وگو با کیهان، با اشاره به خیانت‌های نویسندگان و شاعران و مترجمان  مدعی روشنفکری و از جمله   اعضای کانون منحله نویسندگان ایران گفت: این گروه از به اصطلاح اهالی قلم، هیچ‌گاه همراه مردم ایران نبودند؛ چه در مقطع انقلاب اسلامی و چه در دوران جنگ تحمیلی که نیمی از دنیا در برابر مردم و تمامیت ارضی ایران و هویت ما صف‌آرایی کرده بودند.
وی تعداد شمارگان اندک آثار نویسندگان مدعی روشنفکری را دلیل دوری آنان از مردم و دغدغه‌ها و آرمان‌های دینی و ملی دانست و گفت: مردم با استقبال از آثار نویسندگان و شاعران متعهد و انقلابی نشان دادند که چه سلیقه و چه خواستی دارند و مرز میان خادمان و خدمتگزاران را می‌شناسند.
وی به موج جدید طرح نام و آثار شبه‌روشنفکران، در سطح برخی رسانه‌های زنجیره‌ای پرداخت و گفت: دو روزپیش، یک روزنامه زنجیره‌ای دو صفحه رنگی خود را به تجلیل از نویسنده‌ای که داغ جاسوسی برای انگلیس را بر پیشانی دارد، اختصاص داد. این کار توهین به مردم بود .ضمن اینکه سراسر گفت‌وگو توام با فحاشی مدعی روشنفکری به این و آن و از جمله فرد مصاحبه‌کننده بود.
صاحب کتاب «دل و دریا» ادامه داد: این گفت‌وگوها و آنچه مثلا در خبرگزاری ایلنا در تجلیل از نویسنده جاسوس مقیم انگلیس منتشر شد، نشان می‌دهد که عده‌ای برای ایجاد نفوذ فرهنگی در حال تقلا هستند!
براتی‌پور ،افشای جریان مرموز رسانه‌ای و کارنامه ی سیاه مدعیان روشنفکری و حمایت از جریان ادبی انقلاب را موجب جلوگیری از نفوذ فرهنگی بدخواهان ملت ایران توصیف کرد.