kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۷۱۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱

دیدار جمعی از شعرا با حمید سبزواری(اخبار ادبی و هنری)

جمعی از شعرا و اهالی رسانه به دیدار حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب رفتند.

در این دیدار که عصر روز سه‌شنبه در منزل حمید سبزواری برگزار شد، شعرایی چون علیرضا قزوه، حسین اسرافیلی، علی داوودی، رضا اسماعیلی و هاشم کرونی حضور داشتند.
رضا اسماعیلی، هماهنگ‌کننده این دیدار، در ابتدا گفت: دعا می‌کنیم که خدا لباس عافیت به تن استاد سبزواری بپوشاند چون ایشان پدر شعر انقلاب هستند.
سبزواری هم در جواب اسماعیلی گفت: من کاری انجام نداده‌ام و حرف‌های شما را من باب دوستی می‌پذیرم؛ از خدا همیشه می‌خواهم که این آب و خاک را حفظ کند.
اسماعیلی هم مجددا خطاب به سبزواری اظهار داشت: استاد شما باعث افتخار ملت ایران هستید و مردم هیچ وقت شما را فراموش نمی‌کنند.
اسرافیلی هم در ادامه بیان کرد: هیچ شاعری نمی‌تواند در زمینه شعر انقلاب حتی ادعای نزدیکی به ایشان را داشته باشد.
سبزواری در جواب گفت: بنده در آن زمان نیاز ملت را دیدم که به شعرهای انقلابی نیاز دارند پس وظیفه‌ام به عنوان یک شاعر این بود که شعر بگویم و این‌گونه به انقلابم خدمت کنم.
علیرضا قزوه، هم در این نشست اظهار داشت: استاد سبزواری زحمت زیادی برای شعر انقلاب کشیده‌اند؛ به نظر من شعر «این بانگ آزادی کز خاوران خیزد» ایشان باید به عنوان سرود ملی انتخاب می‌شد. چون هم حماسی است و هم برآیند پیام انقلاب را در این شعر می‌بینیم.
وی ادامه داد: ایشان بهترین قصیده‌پرداز شعر ایران هستند؛ و یک نکته مهم در شعر ایشان این است که شعرهایشان مردمی است و در دل مردم جای دارد.
رئیس مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری همچنین در این دیدار از ساخت سردیس استاد سبزواری خبر داد و گفت: نمی‌دانم تا به حال از ایشان مجسمه‌ای ساخته شده است یا نه اما این تصمیم را داریم و به زودی آن را عملی می‌کنیم.