kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۷۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
باخت مجدد فولاد، نخستین پیروزی نفت

استقلال بازهم مساوی کرد و صدرنشین باقی ماند!

توقف استقلال برابر همتای خوزستانی و کسب نخستین پیروزی توسط تیم نفت، مهمترین اتفاقات روز دوم هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر بود.
سرویس ورزشی-

پرونده دیدارهای هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری پنج بازی بسته شد که در مهمترین بازی استقلال صدرنشین برابر تیم هم نام خوزستانی خود با تساوی یک – یک متوقف شد. در این بازی عقیل کعبی در دقیقه ۳۸ برای مهمان گلزنی کرد و پروپئیچ هم در دقیقه ۴۴ کار را به تساوی کشاند. بازی دو تیم در میان استقبال اندک هواداران آغاز شد و تا اواسط نیمه نخست هیجان زیادی نداشت. نخستین جرقه بازی را مهمان خوزستانی زد. در دقیقه پنجم بود که مهاجم این تیم با حرکت خوب خود در گوشه راست محوطه جریمه استقلال تهران صاحب موقعیتی خوب شد ولی ضربه بغل پای خود را به بیرون دروازه رحمتی زد. روند بازی سرد دو تیم در ادامه تغییری پیدا نکرد تا اینکه در دقیقه ۱۷ بیت سعید در شلوغی جلوی دروازه استقلال با رحمتی تک به تک شد اما قدر این موقعیت را ندانست. پس از آن همچنان دو تیم در میانه میدان به توپ ضربه زدند تا اینکه در دقیقه ۳۴ پروپئیچ سانتر تند و تیز برهانی را با ضربه سر شیرجه‌ای خود به بیرون زد. تیم استقلال صنعتی در دقیقه ۳۹ به گل رسید. سانتر از راست را عقیل کرمی در میان مدافعان استقلال درون دروازه رحمتی جای داد اما در دقیقه ۴۴ بود که پروپئیچ با یک ضربه خوب دروازه مهمان را گشود تا این نیمه با تساوی خاتمه یابد.
شکست فولاد، پیروزی نفت
در نیمه دوم استقلال جابر انصاری را در ترکیب قرار داد و از همان ابتدا سعی کرد فشار را روی خط دفاعی حریف افزایش دهد ولی در ۱۵ دقیقه ابتدایی این نیمه کاری از پیش نبرد تا مظلومی در دقیقه ۶۰ دومین تعویض خود را انجام دهد و کرار جاسم را جایگزین پروپئیچ کند. در دقیقه ۶۴ بازی دروازه‌بان استقلال اهواز ضربه سر دیدنی شهباززاده را دفع کرد و در ریباند برهانی توپ را به بالای دروازه زد تا یک فرصت خوب را میزبان از دست بدهد. در اواخر کار برهانی هم بخاطر مصدومیت به بیرون رفت و استقلال که کاملا کم رمق بازی می کرد زور بردن تیم صنعتی خوزستان را نداشت و به تساوی رضایت داد. در دیگر بازی روز گذشته و در ورزشگاه تختی نفت میزبان راه‌آهن تهران بود که این دیدار در نهایت با برتری دو بر صفر نفت به پایان رسید. وحید امیری در دقیقه 24 و ارسلان مطهری در دقیقه 89 گل‌های نفت را به ثمر رساندند. این نخستین پیروزی شاگردان منصوریان در فصل جدید بود. در دیگر دیدار دیروز ذوب آهن اصفهان و گسترش فولاد تبریز در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به تساوی بدون گل رسیدند. شاگردان گل‌محمدی با این نتیجه 15 امتیازی شدند و گسترشی‌ها هم 13 امتیازی شدند. همچنین صبای قم میزبان فولاد خوزستان بود که در نهایت توانست 2 بر یک این تیم را شکست دهد. برای صبا در این دیدار امیرحسین صادقی در دقیقه 64 و محمدقاضی در دقیقه 82 گلزنی کردند و تک گل فولاد را ساسان انصاری در دقیقه 22 به ثمر رساند. اما در آخرین بازی هم استقلال اهواز میزبان پدیده مشهد بود که این دیدار در نهایت با برتری 3 بر 2 پدیده‌ای‌ها به پایان رسید. برای پدیده در این دیدار یونس شاکری دقیقه 38، محسن یوسفی دقیقه 58 و 62 گلزنی کردند. برای استقلال اهواز نیز سعید سالارزاده دقیقه 39 و فرزاد آشوبی دقیقه 64 از روی نقطه پنالتی گلزنی کردند. پدیده با کسب این پیروزی 13 امتیازی شد. این نخستین دیدار استقلال اهواز با هدایت علی حنطه بود.